2.4.2.2. Titluri de opere
Titlurile unor opere, cum ar fi cărțile, filmele sau albumele de muzică, reprezintă o parte importantă a acestor opere.
Astfel, va fi refuzată înregistrarea unei mărci comerciale care reprezintă titlul unei opere protejate de dreptul de autor.
De exemplu:
Semnul solicitat | Motiv de refuz |
---|---|
Marca comercială este constituită exclusiv din denumirea unui celebru film american, în regia lui Francis Ford Coppola, o adaptare după romanul lui Mario Puzo, Nașul. |
|
Marca conține numele și imaginea unui personaj fictiv din cartea pentru copii creată de autorul Felix Salten și imaginea lui Bambi adaptată de către Walt Disney Studios |
Totodată, dacă persoana care solicită înregistrarea unui semn în calitate de marcă este identică cu titularul dreptului de autor asupra operei incluse în marcă ori asupra titlului de operă care se conține în marcă, înregistrarea nu va fi refuzată.
De exemplu:
Marca | Solicitant |
---|---|
Spiridon Vangheli , scriitor, poet, traducător și editor din Republica Moldova, autorul poveștilor „Guguță și prietenii săi”, „Cușma lui Guguță”, „Isprăvile lui Guguță” etc.
|
De asemenea, este posibilă înregistrarea mărcii în cazul prezentării acordului titularului dreptului de autor.
Marca | Comentarii |
---|---|
Marca reprezintă denumirea sătucului Prostokvashino din opera cu acelaşi nume a scriitorului pentru copii Eduard Uspensky. Solicitantul cererii de înregistrare a mărcii a prezentat acordul titularului dreptului de autor privind înregistrarea mărcii pentru produse din cl. 29 (carne, pește...), servicii din cl. 35 (publicitate...), 43 (servicii de alimentație publică...) |
|