1.2.8.2. Forma propriu-zisă a produselor
Semnele ce constituie forma produselor înseși pot fi înregistrate în calitate de mărci, cu condiția ca acestea să nu reprezinte formele obișnuite ale produselor respective sau dacă forma este însoțită de un oarecare element distinctiv.
Elementele ce ar conferi caracter distinctiv semnului tridimensional pot fi cuvinte, figuri sau combinații ale acestora, care dispun în mod independent de caracter distinctiv.
Elementele nedistinctive sau descriptive, asociate formelor uzuale ale produselor, nu conferă caracter distinctiv formelor solicitate pentru înregistrare.
La aprecierea caracterului distinctiv al formei ca atare, se va lua în considerare cât de diferită este forma solicitată comparativ cu formele de bază sau comune ale produsului, astfel încât consumatorul să poată identifica produsele doar după forma lor.
Semnele ce constau din forma produsului sau ambalajului vor fi examinate și în conformitate cu prevederile art.7 alin.(1) lit. e) al Legii nr.38/2008.
Mai jos sunt prezentate semne împotriva cărora AGEPI a formulat sau ar formula obiecții conform art.7 alin.(1) lit. b) ca neavând niciun element distinctiv:
Semnul solicitat | Produse revendicate |
---|---|
30 – produse de cofetărie, și anume bomboane, praline, produse din ciocolată |
|
19 – racorduri pentru țevi flexibile, nemetalice |
|
30 – produse din aluat, colţunaşi |
|
30 – torturi |
|
21 - sticlărie |
|
21 - sticlărie |
Totodată, multe mărci care reprezintă forma produsului sunt acceptate, acestea fiind asociate cu alte elemente distinctive și obținând, astfel distinctivitate:
Semnul solicitat | Produse revendicate |
---|---|
08 – scule de mână, în special șurubelnițe |
|
08 – instrumente manuale, și anume clește |
|
30 – produse din ciocolată |
|
30 – biscuiți |
|
05 – produse farmaceutice |