1.2.3. Semne figurative
Semnele care reprezintă un element figurativ sunt, la modul general, acceptate, cu excepția cazurilor în care elementul figurativ este o figură geometrică simplă (triunghi, pătrat) sau este o reprezentare nestilizată a produsului.
Astfel, un semn ce constă dintr-o formă geometrică simplă, lipsită de unele elemente care să-i confere un aspect deosebit sau să atragă atenția consumatorilor, nu va fi considerat distinctiv și, respectiv, nu va putea funcționa ca marcă.
Așa, vor fi refuzate la înregistrare semne de genul:
Pe de altă parte, semnele de mai jos vor fi acceptate spre înregistrare, or îmbinarea diferitelor forme geometrice a fost suficientă pentru a-iconferi semnului un caracter distinctiv:
Lipsa distinctivității se va invoca și în cazul folosirii semnelor de punctuație (semne de exclamare, semne de întrebare, virgulă, ghilimele etc.) care vor fi percepute de consumator ca un indicator de captare a atenției și nu vor putea servi în comerț pentru a deosebi produsele și serviciile diferiților producători/furnizori.
Nu vor fi înregistrate nici semnele ce se referă la procente (%), conjuncția „și” (&), dar nici simbolurile valutare ($, €, £), care pot fi percepute de către consumatori drept indicație de bază a valutei de comercializare a produselor.
Astfel, vor fi refuzate la înregistrare, din motivul lipsei caracterului distinctiv pentru toate produsele și serviciile, următoarele semne: