Pe 23 aprilie curent, reprezentanții Agenției de Stat pentru Proprietatea Intelectuală (AGEPI) au participat la un seminar practic online de inițiere în promovarea produselor și dezvoltarea unui brand de succes, organizat de Programul Națiunilor Unite pentru Dezvoltare (PNUD). Scopul seminarului a fost inițierea autorităților publice locale și antreprenorilor din localitățile țintă ale Proiectului PNUD “Migrație și Dezvoltare Locală” în domeniul creării și promovării de branduri.
Astfel, la eveniment au participat reprezentanți ai autorităților publice locale, ai Asociaţiilor locale de Băştinaşi, antreprenori locali și alte persoane interesate.
Ca formator, din partea AGEPI, a participat Andrei Moisei, consultant principal, Secția comunicare și instruire, care le-a vorbit participanților despre protecția proprietății intelectuale (PI), în special despre sistemul de protecție a mărcilor, designului industrial și indicațiilor geografice. Astfel, au fost discutate diverse aspecte referitoare la mijloacele de individualizare a produselor și serviciilor, accentul fiind pus pe rolul obiectelor de PI în dezvoltarea unor afaceri de succes, promovarea produselor de calitate și fidelizarea consumatorilor. O atenție deosebită a fost acordată asigurării respectării drepturilor exclusive asupra mărcilor și altor obiecte de PI, dar și mecanismelor de protecție a acestora pe piața internă și piețele de export. Specialistul AGEPI a venit și cu unele recomandări privind consolidarea managementului portofoliului obiectelor de proprietate intelectuală deţinut de către autoritățile publice locale.
Participanţii la seminar au manifestat un interes activ faţă de subiectele abordate, având posibilitatea să primească răspunsuri la întrebările adresate.