Camera de Comerț și Industrie a Republicii Moldova și Agenția de Stat pentru Proprietatea Intelectuală a Republicii Moldova (AGEPI), în parteneriat cu Confederația Națională a Sindicatelor din Moldova (CNSM), Centrul Național Anticorupție (CNA) și Fondul Națiunilor Unite pentru Populație (UNFPA) au organizat astăzi o conferință de lansare a Concursurilor „Marca comercială a anului” și „Premiul pentru realizări în domeniul calității produselor și serviciilor” pentru anul 2022.
După cum a informat președintele CCI Sergiu Harea, Concursul „Marca comercială a anului” a fost inițiat în anul 2003 și are drept scop promovarea practicilor de succes în domeniul businessului, familiarizarea consumatorilor cu cele mai bune mărci de pe piața autohtonă, precum și remarcarea celor mai competitive întreprinderi din Republica Moldova, iar „Premiul pentru realizări în domeniul calităţii bunurilor și serviciilor”, care este la cea de a 9-a ediție, are drept scop de a identifica companiile ce au implementat cu succes managementul calității și promovează abordările moderne ale calității.
„Și în acest an, Camera de Comerț și Industrie, alături de partenerii săi, tind să ofere businessului autohton posibilitatea de a se promova și a persevera, iar la ediția curentă a Concursului „Marca Comercială a Anului” provocăm antreprenorii să se înscrie la noua nominalizare a „Locurilor de muncă prietenoase familiei”. Aici vom premia mărcile comerciale care echilibrează responsabilitățile de muncă cu responsabilitățile lor de îngrijire și familiale, prin crearea unei culturi și a unui mediu de lucru care să susțină și să ofere sprijin practic și abstract angajaților”, a mai spus Sergiu Harea.
La rândul său, Directorul general al AGEPI, Eugeniu Rusu, a menționat în cadrul conferinței că: „Marca comercială reprezintă un element esențial pentru orice afacere, indiferent de dimensiunea acesteia. Aceasta poate fi un nume, un logo, un slogan sau o combinație a acestora, care identifică și diferențiază produsele sau serviciile unei companii de cele ale altor companii. O marcă comercială puternică poate influența decizia de cumpărare a consumatorilor și poate crește loialitatea acestora față de brand. Cu această ocazie, încurajez agenții economici care au o marcă comercială înregistrată şi valabilă pe teritoriul Republicii Moldova să participe la Concursul Marca comercială a anului 2022. Participarea la acest concurs poate oferi titularilor de mărci comerciale o oportunitate de a-și promova afacerea și de a-și evidenția marca comercială în fața unei audiențe mai largi.”
Fiind la cea de-a XX-a ediție, concursul „Marca Comercială a Anului” este unul dintre cele mai eficiente instrumente de promovare a mărcilor comerciale pe piața internă şi externă. Rezultatele concursului permit evidențierea liderilor şi stabilirea dinamicii comportamentului consumatorilor pe piața autohtonă.
Pentru premiul mare – „Mercuriul de Aur”, mărcile comerciale pot fi înregistrate în concurs la una sau mai multe nominalizări din cele ce urmează, conform criteriilor de profesionalism: „INTER”; „LIDERUL ANULUI”; „EXPORT"; „REBRANDING”; „IMM-UL FAVORIT AL ANULUI”; „DEBUTUL ANULUI”; „MARCA COMERCIALĂ RESPONSABILĂ SOCIAL”; „FEMEIA ÎN AFACERI”; „ECONOMIA VERDE”; „BUSINESS ON-LINE”; „AFACERI DE FAMILIE”; „IMPLIMENTAREA STANDARDELOR DE INTEGRITATE ÎN SECTORUL PRIVAT”, „LOCURI DE MUNCĂ PRIETENOASE FAMILIEI” și nominalizarea închisă „REPUTAŢIE ŞI ÎNCREDERE”.
Pe parcursul a celor 19 ediții, la concurs au fost înregistrate peste 1700 de mărci.
Concursul „Premiul pentru realizări în domeniul calităţii bunurilor și serviciilor” este la cea de a 9-a ediție. Scopul acestuia este de a evidenția companiile care au implementat cu succes managementul calității și de a promova abordările moderne ale calității.
Acest concurs național de calitate este considerat drept o etapă de pregătire a întreprinderii pentru promovarea produselor pe piaţa externă. În această ediție, companiile care sunt certificate ISO vor prezenta un raport de autoevaluare bazat pe 5 criterii, în timp ce ceilalți participanți vor prezenta tradiționalul raport bazat pe cele 9 criterii de excelență în domeniul calității.
În total, pe parcursul celor 8 ediții, au participat 400 de companii, iar miza concursului este „Zeița Calității”.
Câștigătorii celor două concursuri vor fi premiați în cadrul „Galei Businessului Moldovenesc”– cel mai așteptat eveniment al societății economice autohtone, care se va desfășura în vara acestui an.
Antreprenorii se pot înscrie la concursuri până pe 31 martie 2023, pe adresele viorica.cazacu@chamber.md, cristina.jereghi@chamber.md și valeriu.andronic@chamber.md. Toate materialele vor putea fi accesate pe pagina www.chamber.md, la categoria Concursuri.