2024

2023

2022

2021

2020

2019

2018

2017

2016

2015

2014

2013

2012

2011

2010

2009

2008

2007

2006

2005

Concursul „MARCA COMERCIALA A ANULUI - 2010” a identificat invingatorii

08.02.2011

Pe 3 februarie 2011, in cadrul unei ceremonii solemne, a avut loc inmanarea distinctiilor concursului „Marca comerciala a anului-2010”. La editia a VIII-a a concursului au participat 69 de intreprinderi cu 86 de marci comerciale.

Concursul s-a desfasurat la 7 nominalizari si 16 categorii: „Debutul anului” - pentru cea mai reusita lansare a marcii comerciale pe piata nationala, „Export” - pentru cea mai eficienta strategie care a adus rezultate mari la asimilarea pietelor externe, „Inter” - pentru marca comerciala care se dezvolta intens pe piata moldoveneasca, „Profi” - pentru cea mai reusita strategie de lunga durata (peste 5 ani) pe piata Moldovei, „Marca comerciala responsabila social”, „Aprecierea consumatorilor” si nominalizarea inchisa „Reputatie si Incredere”, unde nu se depun cereri, iar castigatorii sunt desemnati de comitetul organizatoric. Anul curent, a aparut si o nominalizare noua - „Rebranding”.

La ceremonia de inmanare a premiilor au fost prezenti reprezentanti ai autoritatilor publice centrale, ai corpului diplomatic acreditat in Republica Moldova, ai organizatiilor si proiectelor de sustinere a businessului, agenti economici.

Premiile la nominalizarea „Reputatie si Incredere” au fost inmanate de Presedintele interimar al Republicii Moldova, Marian Lupu. In mesajul sau de felicitare adresat invingatorilor,Presedintele interimar a subliniat ca acestia reprezinta baza economiei tarii, asigurand cetatenii cu locuri de munca. „Va aduc un omagiu pentru activitatile desfasurate pe parcursul anului 2010, pentru faptul ca mentineti calitatea produselor si serviciilor pe care le acordati, pentru ca reprezentati imaginea Republicii Moldova peste hotare”.

Premiile la nominalizarea „Profi” au fost inmanate de prim-ministrul Republicii Moldova, Vlad Filat, care a accentuat ca acest eveniment reprezinta o oportunitate de evaluare si apreciere a agentilor economici ce produc marfuri si servicii de calitate. „Fiecare om are nevoie sa fie apreciat, sa-i fie recunoscute rezultatele muncii. Felicitari pentru aceste realizari si la editiile viitoare sper sa fim mai multi”, a spus Premierul.

Inmanand premiile la nominalizarea „Aprecierea consumatorilor”, Viceprim-ministrul Valeriu Lazar, ministru al Economiei, a afirmat ca cel mai exigent juriu este consumatorul. „Faptul ca avem laureati din diferite regiuni ale tarii, inclusiv din stanga Nistrului, demonstreaza ca „Marca comerciala a anului” este un concurs ce prezinta economia intregii tari".

In premiera, in cadrul manifestarii a fost organizata „Aleea Marcilor Comerciale” ce au participat la concurs.

Marele premiu „Mercuriul de Aur” a fost obtinut de catre 43 de detinatoare de marci comerciale, 18 titulari de marci au obtinut medalii de aur, 8 - medalii de argint, iar 7 marci au fost distinse cu Medalia de Aur „Patrimoniul Republicii”.

Activitatile ce tin de desfasurarea si evaluarea rezultatelor competitiei au fost efectuate de catre Comitetul organizatoric, care este format din oameni de stiinta, specialisti in domeniul marketingului, publicitatii, proprietatii intelectuale etc. Pentru a stabili invingatorii nominalizarii „Aprecierea consumatorilor”, a fost efectuat un studiu de marketing in randul consumatorilor din nordul, centrul si sudul republicii.

Printre marcile comerciale premiate la editia a VIII-a a concursului sunt: „Barza Alba”, „Confort”, „Domnita”, „Filleti”, „Ionel”, „Litera”, „Moldcell”, „Moldtelecom”, „Naturalis”, „Orange”, „Polimobil”, „Viorica Cosmetic”, „Zorile” s.a.

Concursul „Marca comerciala a anului” a fost initiat in anul 2003 de catre Camera de Comert si Industrie a Moldovei si Agentia de Stat pentru Proprietatea Intelectuala. Prin intermediul concursului, sunt relevate cele mai eficiente cai de promovare a marcilor, originalitatea creatorilor de branduri, precum si gradul de recunoastere a marcilor in randul consumatorilor.

Organizatorii vor edita catalogul „Marcile comerciale de succes in Republica Moldova”, editia 2010. Aceasta publicatie are drept scop promovarea marcilor comerciale protejate pe teritoriul tarii noastre.

Lista invingatorilor o puteti vizualiza la adresa http://www.chamber.md/index.php?id=673