Pe 5 iunie, la Chișinău, s-a desfășurat “Gala Businessului Moldovenesc”, ediția XXI, un eveniment de prestigiu care onorează și celebrează realizările remarcabile ale companiilor din Republica Moldova, organizat de Camera de Comerț și Industrie a Republicii Moldova (CCI a RM), în parteneriat cu Agenția de Stat pentru Proprietatea Intelectuală (AGEPI).
Ca și anii precedenți, Gala Businessului Moldovenesc a reunit lideri ai comunității de afaceri, oficialități de rang înalt și parteneri strategici. Evenimentul a inclus ceremonia de premiere a câștigătorilor concursurilor „Marca comercială a anului” și „Premiul pentru realizări în domeniul calității” pentru anul 2023.
La ceremonia de deschidere a „Galei Businessului Moldovenesc”, Sergiu HAREA, președintele CCI a RM, a inaugurat evenimentul cu un mesaj de salut și recunoștință adresat partenerilor și participanților.
“Întreaga echipă camerală mulțumește tuturor participanților pentru loialitate și colaborare. Cele peste 1800 de mărci înscrise în cei 20 de ani de desfășurare a concursurilor, demonstrează perseverența și dorința de a promova excelenta în afaceri. Deschidem acest eveniment pentru a vă introduce în lumea învingătorilor celei de-a XXI-a ediții a concursului „Marca comercială a anului 2023” și a câștigătorilor celei de-a X-a ediții a concursului „Premiul pentru realizări în domeniul calității 2023”. Aceste concursuri au evidențiat cele mai competitive mărci autohtone și au recunoscut întreprinderile care au excelat în furnizarea de servicii și produse de înaltă calitate. Să ne unim eforturile în sprijinul acestor companii remarcabile și să le susținem în continuare pentru a contribui la dezvoltarea economică și socială a Republicii Moldova’’, a declarat Sergiu HAREA.
Președintele instituției camerale a menționat că anul 2023 a adus provocări, iar multe companii s-au adaptat schimbărilor socio-economice globale, continuând tradiția de participare la concursuri. Acest eveniment prezintă nu doar companii cu cifre impresionante de afaceri, dar aduce în prim-plan afaceri inovative, companii conduse de femei puternice, întreprinderi care promovează activ politicile care susțin familia la locul de muncă, întreprinderi sociale, cei care au demonstrat un angajament deosebit în promovarea integrității și eticii în afaceri, antreprenori care contribuie la protejarea mediului, demonstrează creativitate și un potențial extraordinar în domeniile lor de activitate.
Eugeniu Rusu, Directorul general al AGEPI, în cuvântul său de salut, a menționat că: “De peste 20 de ani, acest eveniment de anvergură ne adună pentru a sărbători și a ne bucura împreună de noile înălțimi atinse de mediul antreprenorial al Republicii Moldova. Astăzi, din nou, avem onoarea de a ne reuni pentru a susține marca autohtonă – un instrument extrem de eficient în promovarea imaginii întreprinderilor în rândul consumatorilor, atât pe piața internă, cât și pe cea externă.”
Participanții la aceste concursuri reprezintă pilonii de bază ai economiei Republicii Moldova, generând dezvoltare și promovând excelența în afaceri. Eforturile și munca lor depuse pe parcursul anilor de activitate au culminat în rezultate excepționale, reflectându-se în recunoașterea primită în cadrul evenimentului.
Gala are ca scop recunoașterea și promovarea excelenței în afaceri, încurajând companiile să atingă standarde înalte de calitate și să își consolideze brandurile pe piața internă și internațională. Prin aceste premii, CCI a RM susține și stimulează întreprinderile să adopte practici inovatoare și sustenabile.
Fiind la cea de-a XXI-a ediție, concursul „Marca comercială a anului” este unul dintre cele mai eficiente instrumente de promovare a mărcilor comerciale pe piața internă și externă. Rezultatele concursului permit evidențierea liderilor și stabilirea dinamicii comportamentului consumatorilor pe piața autohtonă.
Pentru premiul mare – „Mercuriul de Aur”, mărcile comerciale s-au înregistrat în concurs la una sau mai multe nominalizări din cele ce urmează, conform criteriilor de profesionalism:
Nominalizarea „INTER”; Nominalizarea „LIDERUL ANULUI”; Nominalizarea închisă „REPUTAŢIE ŞI ÎNCREDERE”; Nominalizarea „EXPORT”; Nominalizarea „REBRANDING”; Nominalizarea „IMM-UL FAVORIT AL ANULUI”; Nominalizarea „DEBUTUL ANULUI”; Nominalizarea „MARCA COMERCIALĂ RESPONSABILĂ SOCIAL”; Nominalizarea „FEMEIA ÎN AFACERI”; Nominalizarea „ECONOMIA VERDE”; Nominalizarea „BUSINESS ON-LINE”; Nominalizarea „AFACERI DE FAMILIE”; Nominalizarea „LOCURI DE MUNCĂ PRIETENOASE FAMILIEI” și Nominalizarea „IMPLEMENTAREA STANDARDELOR DE INTEGRITATE ÎN SECTORUL PRIVAT”
Ediția anului trecut a Concursului „Marca comercială a anului” a înregistrat 110 mărci participante dintre care 106 au fost premiate. Pe parcursul celor 20 de ediții la concurs au fost înregistrate peste 1800 de mărci.
Concursul „Premiul pentru realizări în domeniul calității bunurilor și serviciilor” este la cea de a X-a ediție. Scopul acestuia este de a evidenția companiile care au implementat cu succes managementul calității și de a promova abordările moderne ale calității. Premiile concursului oferă Laureaților și Diplomaților imaginea unui lider, reputația unei organizații fiabile care prestează servicii competitive și de înaltă calitate.
La ediția din 2023, la concurs am avut un număr de 41 de participanți, dintre care 36 au fost desemnați Laureați, apreciați cu premiul mare Zeița Calității, iar 5 au fost desemnați cu diplome. În total, pe parcursul celor 10 ediții, au participat 500 de companii.
Ediția din acest an a premiat peste 150 de întreprinderi. Printre nominalizați se numără companii de top din diverse sectoare economice, care au demonstrat performanțe deosebite în domeniul lor de activitate.
Evenimentul este organizată cu sprijinul partenerilor, inclusiv:
Parteneri Premiul pentru Realizări în Domeniul Calității - Institutul de Standardizare din Moldova (ISM), Centrul Național de Acreditare din Republica Moldova (MOLDAC), Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC), Kaufland Moldova și Moldcell.
Parteneri Concursul Marca Comercială a anului 2023 - Agenția de Stat pentru Proprietatea Intelectuală a Republicii Moldova (AGEPI), Confederația Națională a Sindicatelor din Moldova (CNSM), Centrul național anticorupție (CNA), Fondul Națiunilor Unite pentru Populație (UNFPA).
Parteneri Gala Businessului Moldovenesc: Sandriliona SRL – Sandra, Franzeluța SA, Alfa-Nistru SRL – Vis, Casa Rinaldi, Gelibert, Euro Alco ,Vinăria Javgur ,Crama Mircești, Aurelius Winery, Unicorn Estate Winery, Vinum Estate , Mileștii Mici, Vinăria Bardar, Castel Mimi, Novak Winery, Renaissance PERFECT
Parteneri Media - Realitatea, rlive, bani.md, My business.md, Agro TV Moldova, Agrobiznes, Agenția Informațională de Stat Moldpres, Moldova în Progres, Ziarul de Gardă, Agrobook.
Colaborarea cu aceste entități reflectă angajamentul comun de a promova dezvoltarea economică și excelența în afaceri.