Organizația pentru Dezvoltarea Sectorului Întreprinderilor Mici și Mijlocii (ODIMM), în parteneriat cu Agenția de Stat pentru Proprietatea Intelectuala a Republicii Moldova (AGEPI), a organizat, la 27 mai curent, în format online, o sesiune de informare despre rolul și scopul proprietății intelectuale (PI) în promovarea produselor și serviciilor.
Evenimentul a fost destinat reprezentanților companiilor beneficiare din cadrul programului de susținere a afacerilor cu potențial înalt de creștere și internaționalizare, dar și tuturor celor interesați de subiectele propuse.
Liliana Vieru, șefa Direcției comunicare și relații internaționale din cadrul AGEPI, a vorbit despre rolul proprietății intelectuale în asigurarea unor afaceri sustenabile, a prezentat sistemul național de protecție a PI și a prezentat un studiu de caz privind protejarea unui produs cu indicație geografică și calea parcursă de acesta ca să obțină titlul respectiv.
Andrei Moisei, consultant principal în Secția comunicare și instruire a AGEPI, a vorbit despre aspectele concurențiale și dezvoltarea unui brand de succes, care sunt provocările cu care se confruntă un producător la început de cale și care sunt avantajele protejării unei mărci.
Detalii despre suportul în înregistrarea, achiziționarea obiectelor de proprietate intelectuală oferit de programul de susținere a afacerilor cu potențial înalt de creștere și internaționalizare a prezentat Constantin Țurcanu, șeful Direcției finanțare pentru creștere și internaționalizare, ODIMM.
Întrunirea s-a încheiat cu o sesiune de întrebări-răspunsuri în cadrul căreia au fost puse în discuție cazuri concrete legate de protejarea mărcilor.