"Pomul Vietii" - noul brand turistic al Republicii Moldova!

21.11.2014

Pe 20 noiembrie curent in incinta Muzeului de Etnografie si Istorie Naturala, Agentia Turismului a Republicii Moldova a prezentat noul brand al industriei turismului din Republica Moldova. Evenimentul a fost organizat de catre Agentia Turismului a Republicii Moldova, cu sustinerea proiectului USAID Cresterea Competitivitatii si Dezvoltarea Intreprinderilor II (CEED II).
Asa-numitul "Pom al vietii", dupa cum a fost numit de autorii acestuia, reprezinta un pom stilizat la baza caruia se afla initiala "M", iar in varful acestuia este simbolicul trandafir. De asemenea, a fost prezentat si sloganul turistic ce insoteste acest logo, si anume: "Discover the routes of life" (Descopera drumurile vietii), care indeamna vizitatorii sa urmeze calea spre noi descoperi, prin ospitalitatea, istoria, vinul, gastronomia si traditiile moldovenesti, spun realizatorii proiectului.

Pomul Vietii, spun realizatorii, este un simbol complex al culturii nationale si a fost ales sa reprezinte valorile si specificul turismului in Republica Moldova. Astfel, fiecare terminatie a crengilor reprezinta un simbol. Litera M – reprezinta pamantul roditor al Moldovei, inima, reprezentand ospitalitatea, paharul – cultura si traditia vinului, o cruce – simbol al culturii religioase . Liniile verticale, reprezinta drumurile tarii care urmeaza a fi descoperite. Noul logo are versiunea pe fundal alb si negru, insa poate fi utilizat si pe oricare alta gama de culori in dependenta de contextul utilizarii acestuia.

Lansarea internationala a brandului turistic va avea loc incepand cu 24 noiembrie, prin intermediul unei campanii de comunicare pe canalul "Euronews", unde va fi plasat un spot video de promovare a Moldovei turistice.

Mentionam in acest context ca cererile privind inregistrarea logoului turistic insotit de denumirea tarii (Moldova), ca marca combinata si a sloganului "Discover the routes of life", ca marca verbala pe numele Agentiei Turismului au fost depuse la Agentia de Stat pentru Proprietatea Intelectuala (AGEPI) in luna noiembrie curent. Solicitarile de inregistrare au fost depuse pentru totalitatea produselor si serviciilor incluse in cinci clase ale Clasificarii Internationale a produselor si serviciilor in scopul inregistrarii marcilor (Clasificarea de la Nisa), respectiv: cl. 16 - Hartie, carton, produse de imprimerie; articole pentru legatorie; fotografii; papetarie etc.; cl. 35 - Publicitate; gestiunea afacerilor comerciale; administratie comerciala; lucrari de birou; cl. 39 - Transport; ambalarea si depozitarea marfurilor; organizarea de calatorii; cl. 41 - Educatie; instruire; divertisment; activitati sportive si culturale; cl. 43 - Servicii de alimentatie publica; servicii de cazare temporara.

Mai multe informatii gasiti pe pagina web a Agentiei Turismului a Republicii Moldova: http://www.turism.gov.md