Un instrument on-line pentru facilitarea cautarii informatiei de brand, lansat de OMPI

03/11/2011

Global Brand Database (Baza de date globala a brandurilor) este noul instrument on-line, lansat de catre Organizatia Mondiala a Proprietatii Intelectuale (OMPI) la 8 martie 2011, care are drept scop facilitarea cautarii in bazele de date ale celor peste 640000 de inregistrari de marci internationale, denumiri de origine, steme, drapele si alte embleme de stat protejate, inclusiv nume, abrevieri si embleme ale organizatiilor interguvernamentale. Accesul este gratuit si permite cautarea simultana in domeniul brandurilor in multiple colectii.

Global Brand Database este un motor de cautare centralizat, care va inlesni substantial cautarea sutelor de mii de inregistrari care contin informatii referitoare la branduri,” a declarat Directorul General al Organizatiei Mondiale a Proprietatii Intelectuale, dl Francis Gurry. “Este un aspect important al eforturilor OMPI de a facilita accesul la asemenea active de valoare si reflecta angajamentul Organizatiei in privinta reducerii lacunelor informationale la nivel global prin imbunatatirea accesului la informatia din domeniul proprietatii intelectuale si utilizarea acesteia” Domnul Gurry si-a exprimat, de asemenea, speranta ca pe viitor si colectiile nationale vor fi incluse in aceasta baza de date.

In prezent, interfata de cautare a Global Brand Database permite utilizatorilor accesul la trei baze de date ale OMPI printr-un ecran simplu si usor de utilizat: i) marci internationale, inregistrate conform Sistemului de la Madrid pentru inregistrarea internationala a marcilor; ii) denumiri de origine, inregistrate conform Sistemului de la Lisabona pentru inregistrarea internationala a denumirilor de origine si iii) steme, drapele si alte embleme de stat, precum si nume, abrevieri si embleme ale organizatiilor interguvernamentale, protejate in conformitate cu Articolul 6ter al Conventiei de la Paris pentru protectia proprietatii industriale.

Global Brand Database se construieste pe resurse de documentare din domeniul brandurilor si pune la dispozitia publicului un centru unic de consultare a unor surse multiple. Noutatea consta in adaugarea unei functii avansate ce permite cautarea dupa termeni analogici si fonetici.

Acest serviciu va fi integrat in WIPO GOLD, care ofera un acces on-line simplu si rapid la o colectie vasta de informatii si instrumente din domeniul proprietatii intelectuale. De exemplu, aceasta informatie se refera la tehnologii, branduri, design, date statistice, standarde OMPI si sisteme internationale de clasificare.

Baza de date Global Brand Database poate fi accesata la urmatoarea adresa: http://www.wipo.int/branddb/en/index.jsp

(Informatie preluata de pe pagina web OMPI)