Săptămâna aceasta au avut loc alte patru seminarii în cadrul campaniei de informare și instruire în domeniul promovării sistemului național de protecție a proprietății intelectuale, desfășurată de Agenția de Stat pentru Proprietatea Intelectuală (AGEPI), în parteneriat cu Camera de Comerț și Industrie a Republicii Moldova (CCI) și filialele CCI din teritoriu.
Astfel, pe 14 martie, specialiști AGEPI s-au întâlnit cu agenții economici din Râbnița, în cadrul seminarului „Rolul mărcilor pentru promovarea imaginii companiei şi a vânzărilor”, pe 15 martie, un seminar similar a avut loc la Bălți, pe 16 martie - la Soroca, iar pe 17 martie – la Ungheni.
În cadrul seminariilor, specialiștii AGEPI au familiarizat agenții economici cu condițiile de înregistrare a mărcilor și a altor obiecte de proprietate intelectuală pe cale națională și internațională, precum și despre rolul mărcilor în promovarea și dezvoltarea afacerilor. Un accent aparte s-a pus pe riscurile cu care se pot confrunta întreprinderile în cazul neînregistrării mărcilor, desenelor şi modelelor industriale și a altor obiecte de proprietate intelectuală și căile de asigurare a respectării drepturilor asupra acestor obiecte.
În cadrul seminariilor s-a vorbit și despre importanța obiectelor de proprietate intelectuală, în special a indicațiilor geografice, pentru dezvoltarea regională și crearea noilor locuri de muncă în teritoriu.
De asemenea, în cadrul evenimentelor desfășurate au fost promovate condițiile de participare la concursul “Marca comercială a anului 2016”, dar și avantajele de care pot beneficia participanții și laureații concursului.
Următoarele seminare vor avea loc la Chișinău, UTA Găgăuzia, Cahul și Hâncești.
Săptămâna trecută, specialiști AGEPI s-au întâlnit cu agenții economici din Edineț și Orhei.