1. Motive absolute de refuz
1.2.5. Sloganuri
Examinarea distinctivității sloganului în raport cu produsele/serviciile solicitate nu se deosebește de examinarea distinctivității în cazul cuvintelor.
Caracterul distinctiv al sloganului va fi cu atât mai diminuat, cu cât ar fi mai mare probabilitatea ca alți producători/prestatori de servicii să utilizeze sloganul respectiv în activitatea sa curentă. De obicei, sloganurile sunt folosite în practicile comerciale și publicitare pentru a promova o cauză, o idee sau un produs. Caracterul distinctiv al sloganului poate fi recunoscut dacă, dincolo de mesajul promoțional pe care îl transmite referitor la produsele/serviciile revendicate, poate fi perceput de către public ca o indicație a originii produselor/serviciilor în cauză.
Un slogan apt de înregistrare poate fi perceput mai mult decât un simplu mesaj publicitar, care laudă calitățile produsului sau serviciului, în cazurile în care:
- are mai multe înțelesuri;
- reprezintă un joc de cuvinte;
- introduce elemente creative, surprinzătoare sau imprevizibile;
- are o anumită originalitate;
- implică un efort de interpretare din partea publicului relevant.
Exemple de sloganuri care au fost refuzate la înregistrare ca fiind lipsite de caracter distinctiv:
Sloganul | Produse/servicii revendicate |
---|---|
01 – îngrășăminte și produse chimice pentru agricultură; 05 – pesticide, insecticide, fungicide; 44 – servicii de aplicare a îngrășămintelor |
|
45 – servicii de întâlniri pe internet |
|
37 – construcţii; reparaţii; servicii de instalaţii |
|
32 – bere |
Exemple de sloganuri acceptate spre înregistrare:
Sloganul | Produse/servicii revendicate< |
---|---|
41 – emisiuni televizate şi radiofonice de divertisment |
|
41 – emisiuni televizate şi radiofonice de divertisment |
|
29 – carne, peşte, păsări şi vânat… ; uleiuri şi grăsimi comestibile; 30 – cafea, ceai, cacao…, produse de patiserie şi cofetărie, îngheţată |
|
29 – jeleuri, dulceţuri, compoturi; 32 – băuturi din fructe şi sucuri de fructe; siropuri şi alte preparate pentru fabricarea băuturilor |