Ziua Mondială a Proprietății Intelectuale – 26 aprilie 2019

15.01.2019

Cucerește aurul: PI și sportul

În fiecare an, la 26 aprilie, sărbătorim Ziua Mondială a Proprietății Intelectuale, ceea ce permite să povestim lumii întregi despre contribuția drepturilor de proprietate intelectuală în dezvoltarea inovației și creativității.

Mai rapid, mai puternic, mai sus! Tendinţa de a ne testa abilitățile, entuziasmul unei competiții adevărate și sentimentele de admirație pentru realizările extraordinare ale unor oameni simpli, ne-au alimentat pasiunea pentru sport pe parcursul a mii de ani.

Campania Zilei Mondiale a Proprietății Intelectuale din acest an – Cucerește aurul – este dedicată sportului și va aborda modul în care inovația, creativitatea și drepturile de proprietate intelectuală (PI), care le protejează, susțin dezvoltarea sportului, spre marea satisfacție a tuturor.

Valorile universale pe care le implică sportul – excelența, respectul reciproc și jocul echitabil – îi conferă acestuia o atracție globală. Astăzi, datorită progreselor înregistrate în domeniul tehnologiilor de radiodifuziune și comunicații, oricine, oriunde și oricând poate viziona non-stop activitățile sportive, poate urmări performanțele sportivilor și echipelor preferate fără a părăsi casa.

Sportul a devenit o industrie globală de miliarde de dolari – una care generează investiții în infrastructură (de la stadioane sportive până la rețele de radiodifuziune), creează locuri de muncă pentru milioane de oameni din întreaga lume și aduce multă satisfacție altor milioane.

Valoarea economică a sportului este asigurată de relații de afaceri, bazate pe drepturi de PI. Acest fapt stimulează dezvoltarea industriei sportului, permițând organizațiilor sportive să finanțeze evenimentele, pe care noi le savurăm, și să ofere posibilități de dezvoltare a sportului la nivel local.

Suntem martori ai fenomenului cum companiile de sport utilizează brevete și modele industriale pentru a dezvolta noi tehnologii, materiale, pentru a elabora noi modalități de antrenament și echipamente sportive care ar îmbunătăți performanțele sportivilor și ar atrage fanii din întreaga lume.

Asistăm la utilizarea mărcilor comerciale și a branding-ului pentru maximizarea veniturilor din contracte de sponsorizare a evenimentelor sportive, din comercializarea inventarului sportiv, din licențieri. Din aceste venituri sunt achitate costurile de organizare a evenimentelor de talie mondială, cum ar fi Jocurile Olimpice, Cupele Mondiale, a căror valoare economică și integritate sunt asigurate de utilizarea acestor mărci și branduri

Suntem martori cum personalități ale sportului generează venituri din acordurile de sponsorizare cu titularii de branduri și cum sportivii își utilizează propriile branduri.

Explorăm modul în care drepturile de radiodifuziune menţin relația dintre sport și televiziune și alte mijloace de comunicare în masă, care aduc fanii mai aproape de acțiunile sportive.

Suntem martorii unor progrese tehnologice revoluționare în domeniul roboticii și al inteligenței artificiale, fapt ce poate duce la schimbări în toate domeniile sportive.

Campania din acest an este o oportunitate de a elogia eroii noștri sportivi și pe toți cei a căror activitate de inovare duce la cucerirea unor noi culmi în lumea sportului, sporindu-i atractivitatea la nivel mondial.

Să celebrăm împreună puterea sportului de a implica și inspira, de a inova și de a ne uni pe toți spre cucerirea unor noi culmi.

Povestiţi-ne despre eroii dvs. din lumea sportului, despre cele mai surprinzătoare inovații sportive și împărtășiți-ne opiniile dvs. cu privire la viitorul sportului.

Sursa: https://www.wipo.int/ip-outreach/en/ipday/.