Ziua Marcilor 2013 – De la abilitatea de producere la cea de comercializare

07.10.2013

Pe 4 octombrie curent, la Muzeul National de Arte al Moldovei din Chisinau a avut loc cea de-a V-a editie a Conferintei de afaceri – Ziua Marcilor cu genericul: „De la abilitatea de producere la cea de comercializare”. Evenimentul a fost organizat de Camera de Comert si Industrie Franta-Moldova – Club France (CCIFM), cu suportul Ambasadei Frantei in Republica Moldova, Aliantei Franceze din Moldova, companiilor „KPMG”, „Lafarge Moldova”, „Le Bridge”, „Orange Moldova”, „Michelin” etc.

Prin subiectele discutate, fiecare editie a evenimentului isi propune sa fie un suport util pentru dezvoltarea afacerilor, aici, in Moldova. Cu acest prilej la Chisinau au venit reprezentantii mai multor companii mari franceze de talie mondiala care au impartasit experienta lor privind dezvoltarea abilitatilor de comercializare.

La eveniment au participat Presedintele Camerei de Comert si Industrie Franta-Moldova (CCIFM) Emmanuel Skoulios, Ambasadorul Republicii Franceze in Moldova Gerard Guillonneau, responsabilul din cadrul Departamentului Operatiuni Internationale Publicis, Franta Philippe Martin-Davies, directorul general Credit Agricole Romania Pierre Martin, presedintele Michelin, Romania si Balcani Eric Faidy, consilierul comercial in cadrul Ambasadei Republicii Franceze in Romania, director al Oficiului UBIFRANCE, Romania Philippe Garcia, directorul general automobile Dacia – Renault, Romania Jerome Olive, precum si reprezentanti ai autoritatilor publice centrale, companiilor multinationale din Moldova, IMM-urilor locale si straine, organizatiilor internationale si locale.

Lucrarile conferintei au fost deschise de presedintele CCIFM, Emmanuel Skoulios, care a tinut sa multumeasca tuturor celor care au contribuit la organizarea evenimentului. „Aceasta initiativa de a lansa Ziua Marcilor are mai multe obiective. Pe deoparte, putem promova marcile Frantei. Totodata, promoveaza schimburile de experienta intre comunitatile de afaceri si Republica Moldova, ca mediu investitional benefic pentru potentialii antreprenori francezi”, a mentionat presedintele Camerei de Comert si Industrie Franta-Moldova.

In cadrul conferintei au avut loc doua mese rotunde cu diverse tematici la care au participat reprezentantii autoritatilor publice centrale, companiilor multinationale din Moldova, IMM-urilor locale si straine, organizatiilor internationale si locale.

La masa rotunda cu genericul „Made in…: in cautarea performantei comerciale” a participat si vicedirectorul general al AGEPI Svetlana Munteanu. Vicedirectorul general al Agentiei a salutat initiativa Camerei de Comert si Industrie Franta-Moldova – Club France de a organiza deja al cincilea an consecutiv Ziua Marcilor.

„AGEPI a participat la toate editiile dedicate Zilei Marcilor cu prezentari si date statistice privind protectia marcilor in Republica Moldova. In ultima perioada, se atesta o crestere a interesului agentilor economici fata de protectia marcilor sale, inclusiv peste hotarele tarii. Acest fapt se datoreaza si organizarii unor astfel de evenimente. In conditiile globalizarii comertului, companiile trebuie sa faca fata unor cerinte tehnologice, economice si sociale cu totul noi, sa fie inovative pentru a cuceri si a fideliza consumatorii, care in prezent au la indemana toate instrumentele pentru a face o alegere, inclusiv si prin intermediul comertului electronic. Or, succesul unei marci se bazeaza pe calitatea inalta a produselor sau serviciilor, iar in spatele unui brand de succes sta o forta economica”, a afirmat Svetlana Munteanu.

Totodata, la lucrarile conferintei au participat si un grup de specialisti ai Departamentului marci, modele si desene industriale, Departamentului juridic si Departamentului promovare si editura din cadrul AGEPI.