Seminarul de instruire „Modalitati de combatere a fenomenului contrafacerii”

15.11.2011

In scopul instituirii unui dialog direct intre reprezentantii titularilor de marci si autoritatile publice abilitate cu responsabilitati in domeniul respectarii drepturilor de proprietate intelectuala si combaterii contrafacerilor, pe 11 noiembrie curent, in Sala de conferinte a Agentiei de Stat pentru Proprietatea Intelectuala (AGEPI, a avut loc seminarul de instruire cu genericul „Modalitati de combatere a fenomenului contrafacerii”.

Organizatorii seminarului au fost Asociatia Anti-contrafacere REACT International, reprezentata de REACT Romania, si Societatea civila de Avocati TURCU&TURCU, in colaborare cu Agentia de Stat pentru Proprietatea Intelectuala a Republicii Moldova.

La eveniment au luat parte reprezentanti ai autoritatilor publice din Republica Moldova, responsabile de urmarirea respectarii drepturilor de proprietate intelectuala, inclusiv din cadrul Ministerului Justitiei, Serviciului Vamal, Ministerului Afacerilor Interne, Procuraturii Generale, Inspectoratului Principal de Stat privind Supravegherea Pietei, Metrologie si Protectie a Consumatorilor, Agentiei Nationale pentru Protectia Concurentei, AGEPI, precum si ai unor companii internationale, detinatoare de drepturi de proprietate intelectuala, printre care: COTY, PUMA, APPLE, STIHL, LEVI STRAUSS, MAKITA, ADIDAS, REEBOK, LVMH, ERMENEGILDO ZEGNA, PROCTER&GAMBLE, KYOCERA, DAIMLER, NOKIA.

In cadrul seminarului accentul a fost pus pe familiarizarea ofiterilor de politie, a inspectorilor vamali si procurorilor din Republica Moldova cu tehnicile de depistare a produselor contrafacute, precum si cu activitatile anticontrafacere desfasurate de companiile Asociatiei REACT in colaborare cu institutiile guvernamentale de resort din statele Uniunii Europene.

Contrafacerea afecteaza actualmente intreaga gama de produse existente pe piata: produsele alimentare si bauturile alcoolice, cafeaua si condimentele, parfumurile de lux si incaltamintea de firma, detergentii, ochelarii de soare, ceasurile, jucariile, produsele software si chiar pietrele pretioase. Practic, tot ce se vinde are un echivalent contrafacut, iar falsurile se intalnesc la tot pasul. De multe ori, insa, produsele contrafacute sunt atat de bine realizate, incat la prima vedere pot induce in eroare chiar si cumparatorul avizat. Astfel, pentru toata lumea este foarte important de a identifica un produs original de unul contrafacut.

Participantii la seminar au initiat un dialog activ privind caile de acces ale marfurilor contrafacute, modalitatile de recunoastere a acestor produse, tehnologiile de fabricare a marfurilor de marca, specificul marketingului marilor companii si masurile de contracarare a fenomenului contrafacerii. S-a reiterat faptul ca flagelul are o raspandire globala si afecteaza grav atat interesele economice ale producatorilor cu renume, cat si cele ale consumatorilor, consecintele finale fiind suportate de economiile tuturor tarilor lumii.