Se relanseaza Concursul "Marca comerciala a anului - 2007"

05.12.2007

Concursul "Marca comerciala a anului" este initiat de Camera de Comert si Industrie a Republicii Moldova si, in conformitate cu Decizia Biroului Executiv nr. 216 din 12.02.2003, se desfasoara anual. Organizatorii concursului sunt: Camera de Comert si Industrie si Agentia de Stat pentru Proprietatea Intelectuala.

Obiectivele concursului:

  • crearea unei imagini de afaceri favorabile a Republicii Moldova;
  • identificarea si promovarea strategiilor performante de marketing in domeniul crearii si promovarii marcilor comerciale;
  • demonstrarea celor mai mari realizari in crearea marcilor comerciale si a rolului lor in business;
  • organizarea ratingului marcilor comerciale de succes pe piata moldoveneasca;
  • studierea dinamicii crearii, utilizarii si protectiei marcilor pe piata autohtona;
  • asistenta informationala antreprenoriatului in domeniul tehnologiilor eficiente de marketing, al publicitatii, protectiei juridice a marcilor comerciale;
  • integrarea eficienta a pietei moldovenesti in comunitatea economica mondiala.

    Pe parcursul a 4 ani, concursul a cunoscut o sustinere activa din partea agentilor economici. Astfel, in anul 2003 la concurs au fost prezentate 68 de proiecte ale celor mai renumite marci din republica, in anul 2004 - 110, in anul 2005 - 115 proiecte, iar in anul 2006 - 98 proiecte.

    La concursul actual pot participa in continuare intreprinderi si organizatii cu diverse forme de proprietate, persoane juridice inregistrate in Republica Moldova care produc bunuri materiale si/sau presteaza servicii pe teritoriul tarii. Mentionam ca vor fi admise doar marcile comerciale care la momentul depunerii cererii de participare sunt inregistrate la AGEPI, adica sunt protejate legal pe teritoriul Republicii Moldova. De asemenea, sunt invitati sa participe si titularii marcilor comerciale straine, valabile pe teritoriul tarii noastre.

    Marcile prezentate vor participa la urmatoarele nominalizari:
    I. Conform criteriilor de consum

  • Marca comerciala „Aprecierea consumatorilor”
  • Marca comerciala „Patrimoniul Republicii”

    II. Conform criteriilor de profesionism

  • Debutul anului
  • Marca comerciala „Export”
  • Marca comerciala „Inter”
  • Marca comerciala „Lider”

    III. Conform nominalizarii inchise

  • Marca comerciala „Excelenta”

    Concursul se organizeaza pentru perioada 1 iulie–20 decembrie 2007. Ceremonia oficiala de decernare a premiilor se va desfasura in luna februarie. Prin traditie, la manifestare participa conducerea tarii, deputati ai Parlamentului, corpul diplomatic acreditat in Republica Moldova, oameni de afaceri si reprezentanti mass-media, acest fapt demonstrand marea importanta care se acorda marcilor de produse si de servicii in relansarea economica a tarii. Participantii vor disputa si la actuala editie a concursului Premiul Mare "Mercuriul de Aur" si titlul "Marca comerciala a anului", care va putea fi utilizata de catre invingatori in scopuri promotionale pe parcursul intregului an 2008. Dupa bilantul concursului, se editeaza Catalogul oficial ”Marcile comerciale notorii pe teritoriul Republicii Moldova”.

    Detalii pe adresa: http://marca.chamber.md/ro/index.php