Masa rotunda „Protectia indicatiilor geografice, denumirilor de origine si specialitatilor traditionale garantate: oportunitati si avantaje pentru producatorii autohtoni”

26.01.2009

In cadrul celei de-a VIII-a editii a Expozitiei Nationale „Fabricat in Moldova”, care se va desfasura in perioada 27-31 ianuarie curent la Centrul International de Expozitii „Moldexpo” din Chisinau, Agentia de Stat pentru Proprietatea Intelectuala (AGEPI) in colaborare cu Ministerul Agriculturii si Industriei Alimentare va organiza pe 29 ianuarie, cu incepere de la orele 11.30, in sala de conferinte din pav. nr. 3 al CIE „Moldexpo”, masa rotunda cu genericul „Protectia indicatiilor geografice, denumirilor de origine si specialitatilor traditionale garantate: oportunitati si avantaje pentru producatorii autohtoni”.

Manifestarea in cauza are drept scop informarea agentilor economici cu avantajele sistemului de protectie a indicatiilor geografice, denumirilor de origine si specialitatilor traditionale garantate; prevederile legislatiei nationale in domeniul protectiei acestor obiecte de proprietate intelectuala; aspectele principale referitoare la modalitatile de obtinere a dreptului de utilizare a indicatiilor geografice si denumirilor de origine protejate; protectia denumirilor de origine in strainatate; asigurarea drepturilor si promovarea produselor autohtone care poarta o denumire de origine, indicatie geografica sau constituie o specialitate traditionala garantata etc.

Legea nr. 66-XVI din 27.03.2008 privind protectia indicatiilor geografice, denumirilor de origine si specialitatilor traditionale garantate este inedita pentru Republica Moldova. Aceste obiecte de proprietate intelectuala reprezenta instrumente valoroase ale marketingului in economia nationala si cea mondiala. Particularitatile specifice ale acestora constau in faptul ca sunt rezultatul multianual sau chiar multisecular al factorilor naturali si geografici, conjugat cu istoria, traditiile, iscusinta si eforturile producatorilor dintr-o regiune anumita, de aceea ele apartin patrimoniului tarii din care fac parte, impactul lor asupra dezvoltarii teritoriale fiind considerabil si direct.

Promovarea produselor care contin caracteristici deosebite poate deveni o prioritate pentru economia rurala, indeosebi pentru zonele defavorizate sau indepartate, pe de o parte sporind veniturile agricultorilor, iar pe de alta parte statornicind populatia rurala in aceste zone.

La seminar sunt invitati reprezentantii agentilor economici din diverse ramuri ale economiei nationale, precum si reprezentanti ai institutiilor administratiei publice centrale si locale, activitatea carora interactioneaza cu promovarea produselor autohtone pe piata interna si cea externa, inclusiv din cadrul Ministerului Economiei si Comertului, Ministerului Agriculturii si Industriei Alimentare, Agentiei Agroindustriale „Moldova-Vin” s.a.

Sunt invitati reprezentantii Mass-media.