Logoul sub care vor fi promovate vinurile moldovenesti – marca inregistrata la AGEPI

06.10.2014

Logoul national unic sub care vor fi promovate pe pietele externe vinurile moldovenesti, a fost inregistrat in calitate de marca la Agentia de Stat pentru Proprietatea Intelectuala a Republicii Moldova (AGEPI) pe numele Institutiei Publice Oficiul National al Viei si Vinului.

La 4  octombrie curent, in cadrul festivitatii dedicate Sarbatorii Nationale  a Vinului, care s-a desfasurat pentru prima data sub genericul „Vinul Moldovei. O legenda vie”,  dna Lilia Bolocan, Directorul General AGEPI a inmanat Certificatul de inregistrare a marcii nr. 26104 dlui Dumitru MUNTEANU, Directorul Oficiului National al Viei si Vinului.

Dna Lilia Bolocan a mentionat importanta evenimentului  pentru  vinificatorii din Republica Moldova, care vor avea posibilitatea de a utiliza aceasta marca pentru promovarea vinurilor de calitate pe piata europeana, dar si pe alte piete externe. Marca ii va ajuta sa-si promoveze produsele, dar si producatorii vor trebui sa se ingrijeasca de imaginea marcii, s-o utilizeze in asa mod, incat ea sa devina un adevarat brand al produselor vinicole moldovenesti, un veritabil brand de tara, deoarece vinul nu este doar un produs ce are valoare comerciala, el este un exponent al culturii noastre, al traditiilor milenare care merita si trebuie sa fie promovate.

Marca nr. 26104 este o marca figurativa, individuala, inregistrata pentru produsele si serviciile din  urmatoarele 4 clase, conform Clasificarii Internationale a produselor si serviciilor de la Nisa, si anume:

  • Clasa 16 - hartie, carton si produse din aceste   materiale, necuprinse in alte clase; produse de imprimerie; articole pentru   legatorie; fotografii; papetarie; adezivi (materiale de lipit) pentru papetarie   sau menaj; materiale pentru artisti; pensule; masini de scris si articole de   birou (cu exceptia mobilelor); materiale de instruire sau invatamant (cu   exceptia aparatelor); materiale plastice pentru ambalaj (necuprinse in alte   clase); caractere tipografice, clisee; 
  • Clasa 33 - bauturi alcoolice (cu exceptia berii); 
  • Clasa 35 - publicitate; gestiunea afacerilor   comerciale; administrare comerciala; lucrari de birou; 
  • Clasa 41 - educatie; instruire; divertisment; activitati   sportive si culturale. 

***

In conformitate cu Legea privind protectia marcilor nr. 38-XVI (adoptata la 29.02.2008, in vigoare din 06.09.2008), marca este orice semn sau orice combinatie de semne susceptibile de reprezentare grafica, care servesc la deosebirea produselor sau a serviciilor anumitor persoane fizice/juridice de ale altor persoane. Cele mai frecvente tipuri de marci sunt: verbale, figurative, combinate, tridimensionale, de alt tip. Organul competent care este imputernicit sa inregistreze marcile pe teritoriul Republicii Moldova este AGEPI. Pentru a inregistra o marca este necesar de a prezenta la AGEPI o cerere de inregistrare a marcii, intocmita pe un formular-tip. Detalii despre documentele necesare  si procedura de inregsitrare gasiti pe pagina web AGEPI.

Sursa foto curentul.md.