Lidl și Apple au depus cele mai multe cereri de înregistrare a mărcilor comerciale în Republica Moldova, în anul 2016

03.04.2017

În Republica Moldova, mărcile se află în topul obiectelor de proprietate industrială pentru care se solicită protecţie. Pe parcursul anului 2016, AGEPI a recepţionat 4478 de cereri de înregistrare a mărcilor, inclusiv 1968 (44%) au parvenit pe cale naţională, iar 2510 (56%) - pe cale internaţională. Totodată, solicitanţilor naţionali le revin 32%, iar celor străini - 68% din totalul cererilor depuse anul trecut.

Cele mai multe cereri de înregistrare a mărcilor au fost depuse de companiile străine: Lidl Stiftung & Co. KG din Germania – 69 de cereri, ”Apple INC” din SUA - 56, Orion Corporation din Coreea – 43, World Medicine Ilaç  Sanayi din Turcia – 37, ”Kaufland Warenhandel GmbH & Co. KG” din Germania – 34, Janssen Pharmaceutica NV din Belgia – 31, ”Philip Morris Brands S.A.R.L” din SUA - 30, Hyundai Motor Company din Coreea – 30 de cereri și Oberegagro S.R.L. din Republica Moldova cu 29 de cereri.

În Topul celor 5 clase de produse și servicii pentru care au fost depuse cereri de înregistrare a mărcilor, care reflectă domeniile de interes pentru piața Republicii Moldova, se află serviciile de publicitate, administrare comercială și gestiune a afacerilor comerciale (cl. 35), urmate de produsele farmaceutice si veterinare (cl. 05), produsele alimentare (cl. 30), aparate și instrumente științifice/calculatoare (cl. 09) și produsele cosmetice (cl. 03).

Asigurarea protecției mărcilor reprezintă un pas important în activitatea oricărei companii care dorește să promoveze un produs sau seviciu, diferențiindu-l de cele ale concurenților prin intermediul elementelor distinctive.