Dialog constructiv despre combaterea fenomenului de contrafacere

20.09.2019

Pe 20 septembrie curent, Agenția de Stat pentru Proprietatea Intelectuală (AGEPI), în parteneriat cu Asociația Anti-contrafacere REACT România, a organizat seminarul de instruire în domeniul protecției drepturilor de proprietate intelectuală și anti-contrafacere, la care au participat reprezentanții Inspectoratului General al Poliției al Ministerului Afacerilor Interne, Procuraturii Generale, Serviciului Vamal și Agenției pentru Protecția Consumatorului și Supravegherea Pieței.

Organizarea seminarului a avut drept scop oferirea de informații practice utile, direct de la titularii de drepturi, care pot contribui la identificarea produselor contrafăcute și la diminuarea astfel, a acestui fenomen la nivelul societății.   

În deschiderea seminarului, Directorul general interimar al AGEPI, Andrei Popa, a salutat prezența reprezentanților instituțiilor responsabile de asigurarea respectării drepturilor de proprietate intelectuală în Republica Moldova și le-a mulțumit pentru interesul manifestat. ”Este un seminar foarte important, pentru că, în cadrul acestuia, vor fi prezentate situații concrete, instrumente practice și soluții ale companiilor internaționale, în domeniul combaterii fenomenului contrafacerii. Acest seminar vine să completeze șirul de acțiuni organizate împreună cu Procuratura, Ministerul Afacerilor Interne, Agenția pentru Protecția Consumatorului și Supravegherea Pieței, Serviciul Vamal și alte autorități, în cadrul cărora AGEPI promovează proprietatea intelectuală și atenționează asupra efectelor negative ale fenomenului contrafacerii. Ne dorim ca acest eveniment să fie unul tradițional, organizat anual”, a mai precizat Andrei Popa.

La rândul său, Președintele Asociației Anti-contrafacere REACT România, Gabriel Turcu, a mulțumit Directorului general interimar AGEPI, Andrei Popa, pentru deschidere și implicare directă la realizarea acestui eveniment. ”Consolidarea eforturilor comune pentru combaterea fenomenului de contrafacere la nivel internațional este de importanță majoră, astfel încât afectează direct industriile producătoare. Mulțumesc deopotrivă instituțiilor implicate în organizarea seminarului în Republica Moldova, și am toată certitudinea că vom desfășura acest eveniment anual”, a precizat Gabriel Turcu.  

Participanții la seminar au inițiat un dialog activ privind căile de acces ale mărfurilor contrafăcute, modalitățile de recunoaștere a acestor produse, specificul marketingului marilor companii și măsurile de contracarare a fenomenului contrafacerii, având posibilitatea să se familiarizeze cu secretele de identificare a produselor originale a companiilor bine-cunoscute precum ADIDAS, SAMSUNG, HYUNDAY MOBIS, PUMA, PROCTER & GAMBLE și DIAGEO.