Concursul republican „Marca comerciala a anului - 2006”

22.09.2006

In cadrul unei conferinte de presa, desfasurata la 19 septembrie curent, a fost lansata editia a IV-a a Concursului „Marca comerciala a anului”, care este organizat sub egida Camerei de Comert si Industrie si a Agentiei de Stat pentru Proprietatea Intelectuala. Tudor Olaru, vicepresedintele CCI, a comunicat ca bilantul concursului nominalizat va fi facut in cadrul Expozitiei Nationale „Fabricat in Moldova”, preconizat pentru perioada 7-12 februarie 2007. Potrivit sursei citate, concursul „Marca comerciala a anului” a fost conceput in scopul propagarii rolului imaginii corporative a intreprinderilor, asistentei informationale a intreprinzatorilor in domeniul tehnologiilor eficiente de marketing, consolidarii eforturilor producatorilor nationali in vederea crearii conditiilor favorabile pentru activitatea de antreprenoriat, precum si a unui mediu competitiv sanatos, prin producerea marfurilor si prestarea serviciilor de calitate.

Stefan Novac, Directorul General al AGEPI, a mentionat in cadrul aceleiasi conferinte ca "Marca comerciala a anului” este o manifestare de amploare pentru intreprinderile, organizatiile si institutiile care produc bunuri materiale si/sau presteaza servicii de calitate si sunt binecunoscute atat pe piata interna, cat si pe cea externa. Acest concurs a devenit deja o traditie si un element indispensabil al economiei nationale. Mentinerea pe pietele traditionale si cucerirea unor areale noi de desfacere a produselor sau de prestare a serviciilor este obiectivul primordial al oricarui agent economic, iar mijlocul cel mai eficient de publicitate, de creare a unei reputatii ireprosabile, de comunicare directa cu consumatorii, a fost intotdeauna si va ramane marca comerciala, a accentuat Stefan Novac.

Concursul „Marca comerciala a anului 2006” va include 5 nominalizari cu cate 11 categorii de marfuri si servicii. In acest an, bilantul concursului se va face la trei nivele: opiniile vor fi expuse de experti, consumatori si comitetul organizatoric. La nominalizarea „Debutul anului” vor putea concura marcile comerciale lansate pe piata in anii 2005-2006. Marcile comerciale care sunt active pe piata de cel putin 3 ani, vor fi apreciate la nominalizarea „Marca Fidelitate”, iar companiile care valorifica cu succes pietele din strainatate - la nominalizarea „Marca Export”. Concursul va antrena si detinatorii marcilor comerciale din strainatate, inregistrati in Republica Moldova, care vor intra in competitie pentru nominalizarea „Marca Inter”. Ultima nominalizare, „Marca Excelenta”, este una inchisa, adica nu se vor accepta cereri de participare, distinctiile fiind acordate conform unei decizii a comitetului organizatoric.

Din an in an concursul se bucura de o sustinere tot mai activa din partea antreprenorilor. Astfel, in anul 2003 au fost prezentate la concurs 68 de marci comerciale din republica, in 2004 - 110, iar in 2005 - 115. Castigatoare ale concursului respectiv pe parcursul celor trei ani au fost 132 de marci comerciale autohtone, intre care „Milestii Mici”, „Codru”, „Chisinau”, „Spicul de Aur”, „Carmez”, „Gura Cainarului”, „Ionel”, „Covoare Ungheni” etc, precum si 6 marci straine. Conditiile de participare pentru concursul anului 2006 sunt expuse pe pagina www.chamber.md