Concursul economic „Azi student, maine antreprenor” la cea de-a VII-a ediție

24.04.2015

La 23 aprilie curent, în incinta Academiei de Studii Economice din Moldova (ASEM), s-a desfășurat cea de-a VII-a ediție a Concursului economic studențesc “Azi student, mâine antreprenor”. Organizat tradițional de către Facultatea Business și Administrarea Afacerilor ASEM, concursul oferă oportunitatea studenților să-și dezvolte competențele antreprenoriale și potențialul competitiv, capacitatea de lucru în echipă și sporirea creativității într-un timp restrîns.

Întru promovarea ideilor antreprenoriale inovatoare, ediția curentă a Concursului a fost susținută de către următorii parteneri:

  • Agenția de Stat pentru Proprietate Intelectuală (AGEPI);
  • Organizația de Dezvoltare a Întreprinderilor Mici și Mijlocii (ODIMM);
  • Centrul de Studii în Integrare Europeană (CSIE);
  • Start-up - Centru inter-universitar;
  • Centrul de instruire și consultanță în afaceri (MACIP);
  • TRIMETRICA SRL.

La deschiderea Concursului, un cuvînt de salut a rostit dna Angela Solcan, Conf. univ., Decan al Facultății Business și Administrarea Afacerilor ASEM, care a urat tinerilor succese, perseverență și cutezanță în dezvoltarea noilor idei de afaceri într-un mediu concurențial, accentuând, importanța inovării, cercetării, dinamismului antreprenorialului - factori în măsură să contribuie tot mai mult la consolidarea noii economii bazate pe cunoaștere, la soluționarea provocărilor de mediu, economice și sociale.

La concurs au participat 16 echipe, formate a cîte 4 - 5 studenţi:

  • echipa 24/7
  • echipa FLY
  • echipa BA Team
  • echipa BizzClub
  • echipa NAVI
  • echipa PHOENIX
  • echipa INVENTICA
  • echipa ALLIANCE
  • echipa ENJOY
  • echipa LEII
  • echipa INOVATORII
  • echipa ADRENALIN
  • echipa GRIMICO
  • echipa Molte-Dava
  • echipa MARSALA
  • echipa SMART

Concursul s-a axat pe mini-jocul antreprenorial „Întreprinzătorul de fier”, echipele participante urmînd să elaboreze timp de o oră un model de afaceri, determinînd segmentul țintă, metodele de promovare a noului produs/serviciu, planul operațional, resursele disponibile, politica de promovare, partenerii cheie, structura costurilor, factorii de succes, etc. Tema actualei ediții a fost: „Ideii de afaceri utilizînd spațiul virtual ”, cuprinzînd toate formele de activități și servicii inovatoare prin utilizarea spațiului digital, al Internetului. Ideea finală a modelului de afacere trebuia prezentată în Power Point timp de 3 minute, juriul având dreptul la 2 întrebări pentru fiecare echipă.

Juriului a fost format din partenerii concursului, întreprinzători şi profesionişti avizaţi în domeniul antreprenorialului: Liliana Vieru, director-adjunct, Departament Promovare și editură AGEPI, Adela Mihai, economist principal, Direcția Economie și Statistică AGEPI, Ludmila Stihi, director Centrul de Instruire și Consultanță în Afaceri, Eugen Hristev, director general „Trimetrica” SRL, reprezentant oficial al Companiei „Esri Inc”, Olesea Sîrbu, Director al Centrului de studii în integrare europeană.

Echipele Câştigătoare au fost declarate cele ale căror idei de afaceri au fost  inovatoare, originale și cu perspectivă de implementare, iar prezentările cele mai convingătoare şi interesante.

Astfel, învingătorii ediției a VII-a a Concursului economic „Azi student, mâine antreprenor”, au fost declarați:

  • Locul I – echipa „24/7”, au prezentat ideea de afacere: „Alegeți stilul”;
  • Locul II – echipa  „Molte-Dava” – ideea de afacere: „Motivator online”;
  • Locul III – echipa „Marsala”, au prezentat ideea: „Casa de licitații online MezArt”;

           Simpatia publicului a fost acordată echipei „Molte-Dava”. 

Cîștigătorilor Concursului le-au fost înmînate diplome, inclusiv cîte un set de publicații oferite din partea AGEPI de către L. Vieru, director-adjunct, Departament promovare și editura, care a sugerat tinerilor să fie cât mai originali în ideile lor și să încerce să le implementeze, menționând că participarea la astfel de concursuri constituie o experiență bună pentru viitoarele proiecte de afaceri.

De asemenea, din partea „Trimetrica” SRL , dl. Eugen Hristev a oferit participanților seturi de cărți, încurajându-i să-și urmeze spiritul inovator întru crearea unei organizaţii de succes sau unui mod de investiţie în domeniul afacerilor, în special prin prisma competenţelor şi cunoştinţelor antreprenoriale - instrumente definitorii în îndeplinirea ambiţiilor și obţinerea câştigului financiar aşteptat.  

            De menționat, că începând cu anul 2010, Concursul continuă să se bucure de succes în rîndurile tineretului studios, prin atingerea obiectivului său major: dezvoltarea culturii antreprenoriale, promovarea inteligenței și excelenței prin elaborarea unor idei de afaceri de succes.