Concursul „Marca comerciala a anului” a scos in evidenta cele mai valoroase marci

02.02.2010

In cadrul expozitiei „Fabricat in Moldova–2009” a avut loc ceremonia oficiala de nominalizare a invingatorilor Concursului „Marca comerciala a anului”, editia a VII-a, organizat de Camera de Comert si Industrie in colaborare cu Agentia de Stat pentru Proprietatea Intelectuala.

La editia curenta a concursului au participat peste 90 de intreprinderi, iar Marele premiu „Mercuriul de Aur” a fost obtinut de catre 37 de intreprinderi, detinatoare ale celor mai de succes marci comerciale. De medaliile de aur si argint s-au invrednicit 24 de intreprinderi. De asemenea, au fost acordate sase medalii de aur speciale „Patrimoniul Republicii”. La editia din anul curent au fost incluse in concurs nominalizari noi: „Nume Nou”, „Profi”, „Reputatie si Incredere”.

Invingatorii au fost felicitati catre Prim-ministrul Vlad Filat, care le-a dorit succese in activitatea lor, dandu-le asigurari ca Guvernul va crea toate conditiile pentru ca acestia sa-si dezvolte si in continuare afacerile, prin implementarea Programului de Stabilizare si Relansare Economica, precum si prin liberalizarea comertului.

Printre laureatii marelui premiu „Mercuriul de aur–2009” se numara fabricile „Ionel” si „Tricon”, combinatul „Cricova”, operatorii de telefonie mobila „Orange” si „Moldcell”, intreprinderea „Enteh”, compania moldo-germana „Suedzucker-Moldova”, „Viorica-Cosmetic”, „Floare-Carpet” s.a.

Concursul „Marca comerciala a anului” releva cele mai eficiente cai de promovare a marcilor, originalitatea gandirii creatorilor de branduri, precum si gradul de recunoastere a marcilor in randul consumatorilor.

Din anul 2003 si pana in prezent, la concursul „Marca comerciala a anului” au participat 600 de proiecte din 14 raioane ale tarii, precum si din municipiile Chisinau si Balti. In total, circa 160 de marci au fost premiate la diferite nominalizari ale concursului.