A A A

AGEPI participă în cadrul campaniei de informare “DCFTA INFO BUSINESS: Întreabă expertul”

14.06.2018

Agenția de Stat pentru ProprietateaIntelectuală (AGEPI) participă în cadrul primei etape a campaniei de informare și asistență pentru companii “DCFTA INFO BUSINESS: Întreabă expertul”, care se desfășoară în perioada iunie-iulie anul curent. Campania are ca scop sporirea vizibilității și comunicării, la nivelul mediului de afaceri, cu referire la prevederile Acordului de Asociere UE-RM și Zona de Liber Schimb Aprofundat și Cuprinzător (DCFTA) și oportunitățile competitive de dezvoltare de care pot beneficia întreprinderile în cadrul Acordului de comerț liber cu Uniunea Europeană.

Campania include 11 dezbateri și sesiuni de informare a mediului de afaceri privind DCFTA organizate în localități din diferite raioane și orașe, ca Anenii Noi, Bălți, Cahul, Comrat, Edineț, Hâncești, Ialoveni, Orhei, Soroca, ȘtefanVodă, Ungheni. Cei mai buni specialişti şi experţi din cadrul autorităților publice din republică informează şi consiliază agenţii economici referitor la normele şi standardele europene ce vizează atât companiile exportatoare şi importatoare din Republica Moldova, cât şi companiile cu operaţiuni pe piaţa internă.

În cadrul dezbaterilor și sesiunilor de informare, specialiștii AGEPI sunt prezenți cu informații privind rolul proprietății intelectuale în dezvoltarea afacerilor, precum și serviciile din domeniul proprietății intelectuale de care pot beneficia agenții economici. Un accent aparte este pus pe riscurile la care se expun întreprinderile în cazul neînregistrării mărcilor, desenelor şi modelelor industriale și a altor obiecte de proprietate intelectuală, dar și pe căile de asigurare a respectării drepturilor asupra acestora.

Campania este organizată în cadrul Proiectului UE „Vizibilitate și comunicare pentru acțiunile referitoare la implementarea Acordului de Asociere/Zona de Liber Schimb Aprofundat și Cuprinzător (AA/DCFTA) în cadrul programelor de asistență finanțate de UE", lansat în luna septembrie 2017, care are drept obiectiv facilitarea accesului la informaţii despre beneficiile DCFTA, dar şi despre provocările pe care le implică această componentă a Acordului de Asociere, furnizată prin intermediul unei singure surse într-o formă accesată şi uşor înţeleasă.

Proiectul UE are o durată de 2 ani și va fi finalizat în august 2019. Prima etapă a campaniei va fi urmată de o serie de sesiuni de instruire şi diseminare de materiale informative practice (ghiduri) ce vor sprijini agenţii economici să beneficieze de oportunităţile oferite de Acordul de Liber Schimb cu UE. Se preconizează şi elaborarea unei serii de materiale video pentru a informa populaţia şi mediul de afaceri despre ce înseamnă DCFTA în termeni practici – noi oportunităţi, investiţii, locuri de muncă, o calitate mai bună a vieţii, a produselor şi serviciilor pentru toţi cetăţenii.