A A A

AGEPI, partener al Campionatului Republican de jocuri intelectuale „Sub cușma lui Guguță”

14.05.2018

Centrul Republican pentru Copii și Tineret, în parteneriat cu Asociația Jocurilor Intelectuale din Republica Moldova, au organizat etapa finală a Campionatului Republican de jocuri intelectuale „Sub cușma lui Guguță”, destinat elevilor claselor a X-XII-a din instituțiile de învățământ din Republica Moldova.

Campionatul Republican de jocuri intelectuale ”Sub cușma lui Guguță” este un joc de echipă compus din 6 etape. Fiecare etapă conţine 4 runde a câte 7 întrebări fiecare. În cadrul celor 5 etape ale Campionatului, desfăşurat în perioada decembrie 2017 – mai 2018, au participat 32 de echipe din instituțiile de învățământ din țară. Etapa finală s-a desfășurat pe 11 mai, la Centrul “ARTICO”, unde au participat 24 de echipe formate din circa 160 de elevi ai claselor liceale din instituțiile de învățământ din țară.

În scopul creşterii nivelului de informare a tinerei generații în domeniul proprietăți intelectuale, susținerii și stimulării ideilor de creativitate şi inventică ale elevilor, Agenţia de Stat pentru Proprietatea Intelectuală (AGEPI) a participat în calitate de partener al etapei finale a Campionatului Republican de jocuri intelectuale „Sub cușma lui Guguță”. Specialiștii AGEPI au diseminat informații din domeniul proprietății intelectuale în rândul elevilor din instituțiile preuniversitare de învățământ din republică, participanți la această competiție.

Prezent la eveniment, Andrei Popa, Directorul general adjunct AGEPI, a menționat că această competiție reprezintă pentru tineri o platformă bună de a-și încerca puterile în domeniul jocurilor intelectuale, dar și de a face schimb de idei. AGEPI va susține mereu tinerii inventivi și ambițioși, a subliniat Andrei Popa.

Scopul Campionatului Republican de jocuri intelectuale „Sub cușma lui Guguță” îl reprezintă punerea în valoare a patrimoniului cultural al Republicii Moldova şi cultivarea sentimentelor de respect pentru valorile naţionale, prin promovarea acestora în forma jocurilor intelectual-distractive.