AGEPI lanseaza Campania nationala de sensibilizare a elevilor asupra fenomenelor contrafacerii si pirateriei in Republica Moldova

27.02.2014

Pe data de 3 martie curent, Agentia de Stat pentru Proprietatea Intelectuala (AGEPI), in cooperare cu Ministerul Educatiei al Republicii Moldova (ME) si Directia Generala, Educatie Tineret si Sport (DGETS) a mun. Chisinau lanseaza Campania nationala de sensibilizare a elevilor asupra fenomenelor contrafacerii si pirateriei in Republica Moldova.

Scopul acestei actiuni este de a informa elevii despre fenomenul de contrafacere si piraterie, precum si de a disemina informatii relevante, explicandu-le care sunt riscurile provocate de acestea. Totodata, activitatea respectiva are ca premiza formarea si dezvoltarea la tanara generatie a imaginatiei creatoare, a capacitatilor intelectuale, precum si sensibilizarea lor cu referire la efectele negative ale fenomenelor de contrafacere si piraterie, din punct de vedere economic, social si cultural.

La prima etapa, organizatorii isi propun ca obiectiv desfasurarea campaniei in peste 50 de institutii de invatamant preuniversitar din Chisinau, cu predare in limbile romana si rusa, in care vor fi antrenati cel putin 6000 de elevi din clasele a IX-XII-a. La urmatoarea etapa, campania va cuprinde liceele din toate regiunile republicii.

In vederea obtinerii unei finalitati eficiente, se vor utiliza diverse instrumente: mese rotunde, expozitie ambulanta de produse piratate si contrafacute, spoturi video, materiale promotionale, etc.

In cadrul campaniei, organizatorii vor efectua un sondaj al cunostintelor elevilor in domeniul proprietatii intelectuale si perceptiei acestora asupra fenomenelor de piraterie si contrafacere in baza unor chestionare coordonate cu MEd si DGETS a mun. Chisinau. Rezultatele sondajului de opinie vor fi cumulate de AGEPI intr-un Raport consolidat privind cunostintele si perceptia tinerei generatii asupra fenomenelor contrafacerii si pirateriei in Republica Moldova in cadrul institutiilor de invatamant preuniversitar din mun. Chisinau, care va fi prezentat public in cadrul unei conferinte de presa cu participarea reprezentantilor AGEPI, ME si DGETS si publicat pe paginile oficiale ale institutiilor mentionate.

De asemenea, elevii claselor IX-XII din cadrul institutiilor de invatamant din mun. Chisinau vor avea posibilitatea sa participe la un concurs de desen si poezie.

Realizarea acestei campanii nu ar fi fost posibila fara implicarea sponsorilor care au dat curs invitatiei AGEPI. Astfel, partenerii Campania nationala de sensibilizare a elevilor asupra fenomenelor contrafacerii si pirateriei in Republica Moldova sunt:

 Mobiasbanca – Groupe Societe Generale - una dintre primele banci cu capital privat din Republica Moldova, fiind fondata in 1990. In 2008, institutia isi schimba denumirea oficiala in BC „Mobiasbanca – Groupe Société Générale” S.A. Este o banca inovativa care s-a dezvoltat rapid pe parcursul a 24 de ani de activitate. http://www.mobiasbanca.md

 Shopping Malldova - pe 16 noiembrie 2008, la Chisinau, a avut loc deschiderea oficiala a primului mall de talie internationala „Shopping MallDova”, cu o investitie totala de 50 de milioane de euro. Construit pe patru niveluri, cu o suprafata totala de 70.000 m², respectiv 25.000 m² suprafata inchiriabila si 1000 de locuri de parcare gratuita, centrul comercial are peste 100 de magazine, un supermarket care se intinde pe 2300 m², un cinematograf multiplex cu sase ecrane, jocuri electronice interactive, sala de bowling, loc de joaca pentru copii, precum si diferite optiuni pentru petrecerea timpului liber. http://www.shoppingmalldova.md/

 Misiunea Uniunii Europene de Asistenta la Frontiera in Moldova si in Ucraina (EUBAM) - a fost lansata la 30 noiembrie 2005. EUBAM reprezinta un organ consultativ, tehnic, mandatat sa consolideze capacitatile de gestionare a frontierei a partenerilor sai – serviciile vamale si graniceri, organele de ocrotire a legii si agentiile de stat din Moldova si Ucraina. http://www.eubam.org/md/

 Microsoft Moldova - si-a propus inca de la infiintarea sa urmatoarele obiective de afaceri:

  •  sa genereze initiative de afaceri, investind pe termen lung, pentru Microsoft si pentru partenerii de afaceri;
  • sa inlesneasca accesul oamenilor din aceasta regiune la tehnologia software din cea mai noua generatie;
  • sa formeze competente si talente, sa organizeze activitatea de instruire, sa furnizeze informatii tehnice si sa localizeze produsele.

http://www.microsoft.com/ro-md/default.aspx

 Bestseller.md - a fost lansat la 1 ianuarie 2012 si este libraria online ce a revolutionat piata cartii din Moldova, schimband felul in care cumparam si citim cartile. Misiunea acestei platforme: “Sa oferim acces rapid la orice carte publicata in limba romana”. http://www.bestseller.md

Detalii: www.stoppirateria.md