AGEPI a lansat Campania nationala de sensibilizare a elevilor asupra fenomenelor contrafacerii si pirateriei in RM

03.03.2014

Pe data de 3 martie 2014, Agentia de Stat pentru Proprietatea Intelectuala (AGEPI) in cooperare cu Ministerul Educatiei al Republicii Moldova (MEd) si Directia Generala, Educatie Tineret si Sport (DGETS) a demarat Campania nationala de sensibilizare a elevilor asupra fenomenelor contrafacerii si pirateriei in Republica Moldova. Lansarea actiunii a avut loc la Liceul „Prometeu” din Chisinau. La eveniment au participat 60 de elevi ai claselor a IX-XII-a.

Evenimentul a fost deschis de catre Ion Ţiganas, Vicedirectorul general AGEPI, care i-a informat pe elevi despre fenomenul de contrafacere si pirateriei, explicandu-le care sunt riscurile provocate de acestea.

In cadrul manifestatiei liceenii au vizionat doua spoturi video despre fenomenele de contrafacere si pirateriei. Totodata, elevii au avut ocazia sa se familiarizeze cu unele produse piratate si contrafacute in cadrul unei expozitii ambulante. La final elevii prezenti la eveniment au completat niste chestionare privind perceptia si cunostintele proprii in domeniul dat si au primit din partea organizatorilor materiale promotionale.

Activitatea respectiva are ca premiza formarea si dezvoltarea la tanara generatie a imaginatiei creatoare, a capacitatilor intelectuale, precum si sensibilizarea lor cu referire la efectele negative ale fenomenelor de contrafacere si piraterie, din punct de vedere economic, social si cultural.

Partenerii Campania nationala de sensibilizare a elevilor asupra fenomenelor contrafacerii si pirateriei in Republica Moldova sunt: Mobiasbanca – Groupe Societe Generale, Shopping Malldova, Misiunea Uniunii Europene de Asistenta la Frontiera in Moldova si in Ucraina (EUBAM), Microsoft Moldova si Bestseller.

Urmariti site-ul www.stoppirateria.md pentru a afla detalii despre desfasurarea Campaniei nationale de sensibilizare a elevilor asupra fenomenelor contrafacerii si pirateriei in RM.