AGEPI a eliberat primele certificate privind dreptul de utilizare a indicatiei geografice protejate

21.08.2013

Agentia de Stat pentru Proprietate Intelectuala (AGEPI) a eliberat pe data de 14 august 2013 primele certificate privind dreptul de utilizare a indicatiei geografice protejate (IGP). Astfel, certificatul privind dreptul de utilizare a indicatiei geografice protejate „CODRU” a fost eliberat pe numele Asociatiei Vitivinicole a Regiunii Geografice delimitate CODRU, iar certificatul privind dreptul de utilizare a indicatiei geografice protejate „DIVIN” a fost eliberat pe numele Asociatiei Producatorilor de Divin si Brandy de Moldova.

Aria geografica pentru producerea vinurilor cu IGP “Codru” se extinde pe teritoriul geografic delimitat si cuprinde localitatile din raioanele Hancesti, Ialoveni, Anenii Noi, Criuleni, Straseni, Orhei, Calarasi, Nisporeni, Telenesti, Ungheni si Dubasari. Suprafata totala a plantatiilor viticole constituie 58 000 ha.

Aria geografica pentru producerea rachiurilor de vin invechit cu IGP "DIVIN" se extinde pe tot teritoriul geografic al Republicii Moldova.

Pentru informatii detaliate privind indicatiile geografice protejate pe teritoriul RM puteti accesa urmatoarea adresa: http://www.db.agepi.md/GeogrIndications/ResultsGI.aspx

Indicatia geografica (IG) este denumirea unei regiuni sau a unei localitati, a unui loc determinat sau, in cazuri exceptionale, a unei tari, care serveste la desemnarea unui produs originar din aceasta regiune sau localitate, din acest loc determinat sau din aceasta tara si care poseda o calitate specifica, reputatie sau alte caracteristici ce pot fi atribuite acestei origini geografice si a carui producere si/sau prelucrare, si/sau preparare au loc in aria geografica delimitata.

IG sunt instrumente eficiente pentru pastrarea traditiilor locale si a resurselor naturale, deoarece:

  • incurajeaza pastrarea resurselor naturale;
  • preintampina standardizarea produselor agroalimentare.

IG sunt o parte componenta a culturii noastre:

  • contribuie la colaborarea producatorilor locali in vederea solutionarii problemelor comune
  • joaca un rol pozitiv in edificarea identitatii nationale, facandu-i pe producatori mandri de produsele sale unice traditionale;
  • influenteaza pozitiv turismul.