A A A

Agenții economici din Republica Moldova își protejează mărcile în 87 de state

12.04.2017

Agenții economici din Republica Moldova au optat, în anul 2016, pentru protecţie internațională a mărcilor prin Sistemul de la Madrid, în 87 de state, număr mai mare comparativ cu anul 2015 (60 state). Cel mai frecvent au fost desemnate următoarele țări: România în 40 cereri, Ucraina și Federaţia Rusă câte 33 cereri, Kazahstan și Belarus câte 22 cereri, Regatul Unit - 17, China, Kârgâzstan, Polonia și SUA  - în 16 cereri fiecare.

Un interes sporit s-a remarcat din partea solicitanţilor din Republica Moldova și pentru Armenia și Azerbaidjan, aceste țări fiind desemnate în 13 din cererile depuse, Turkmenistan - 12 cereri, Tadjikistan - 11 cereri, Republica cehă și Turcia fiind desemnate în 10 cereri fiecare.

În Topul celor 5 clase de produse și servicii pentru care au fost depuse cereri de înregistrare a mărcilor și care reflectă domeniile de interes ale agenților economici din Republica Moldova pentru piețele externe, se află băuturile alcoolice (cl. 33); serviciile de publicitate, administrare comercială și gestiune a afacerilor comerciale (cl. 35); produsele alimentare (cl. 30); construcţii, reparaţii și servicii de instalaţii (cl. 37) și electrocasnice, instalații sanitare (cl. 11).

În anul 2016, AGEPI, în calitate de oficiu al ţării de origine, a verificat şi a expediat la Organizația Mondială a Proprietății Intelectuale, 60 de cereri de înregistrare internaţională a mărcilor, depuse prin Sistemul de la Madrid.

Sistemul de la Madrid este un instrument unic și sigur în ceea ce privește înregistrarea și protecția mărcilor pe plan internațional. Acesta oferă posibilitatea de a obține protecția unei mărci în mai multe state prin simpla depunere a unei cereri de înregistrare la Biroul Internațional al OMPI prin intermediul  oficiului national, utilizând o singură limbă și achitarea taxelor într-o monedă unică (franci elvețieni). În prezent, Sistemul de la Madrid este constituit din 98 de membri.

Asigurarea protecției mărcilor reprezintă un pas important în activitatea oricărei companii care dorește să promoveze un produs sau seviciu, diferențiindu-l de cele ale concurenților prin intermediul elementelor distinctive.