1.8.2.3. Inducerea în eroare cu privire la originea geografică a serviciilor
În cazul mărcilor ce conțin denumiri geografice, solicitate în mod implicit pentru servicii, termenul geografic care ar indica la provenienţa serviciilor trebuie să fie cunoscut anume pentru prestarea acestora, o simplă asociere între loc și servicii nu este suficientă.
Prin orice denumire publicul recunoaşte o zonă geografică şi atribuie, fie produselor, fie serviciilor, anumite caracteristici tipice zonei respective, un specific al acesteia, fapt ce servește ca motiv principal pentru care consumatorul alege aceste produse sau servicii. În cazul serviciilor, corelația dintre caracteristicile atribuite serviciilor și locul provenienței trebuie să fie mai pronunţată, pentru ca un consumator să asocieze tipul de servicii cu zona indicată.
În sensul aplicării prevederilor art.7 alin.(1) lit.g), vor fi refuzate mărcile ce indică locuri geografice care au o reputație recunoscută în ceea ce privește serviciile revendicate.
În lipsa unei corelații dintre locul indicat în marcă și serviciile revendicate, consumatorul nu va fi influențat în alegerea sa de un specific al serviciilor, conferit de locul provenienței și, respectiv, nici nu va fi indus în eroare. În asemenea cazuri, mărcile vor fi pasibile de protecție.
Exemple:
Marca | Servicii revendicate | Solicitantul |
---|---|---|
![]() |
43 – cafenele; restaurante |
Solicitant din Federația Rusă |
![]() |
36 – servicii de asigurare; afaceri financiare; afaceri monetare |
Solicitant din Austria |