Ghid de examinare
a cererilor de înregistrare
a desenelor şi modelelor industriale

Conținut

Introducere
  1. Condiţiile de formă privind depunerea cererii de înregistrare a DMI
    1. Depunerea cererii de înregistrare a DMI
    2. Atribuirea datei și numărului de depozit
    3. Corectitudinea completării cererii
    4. Prezenţa unor elemente protejate în cadrul DMI
    5. Prezentarea documentelor anexate la cerere
      1. Descrierea
      2. Procura
      3. Actul de prioritate
      4. Scrisoarea de acord
      5. Desenul tehnic
      6. Dovada de plată a taxei
  2. Procedura de modificare a reprezentărilor grafice
    1. Termenul şi modificările efectuate în reprezentările grafice
    2. Cererea de modificare şi documentele anexate
    3. Taxele achitate la depunerea cererii de modificare a reprezentărilor grafice
    4. Verificarea cererii de modificare a reprezentărilor grafice
      1. Exemple de modificări
    5. Emiterea hotărârii
  3. Publicarea cererii
    1. Amânarea publicării
    2. Notificarea de publicare
    3. Publicarea în Buletinul Oficial de Proprietate Intelectuală (BOPI)
  4. Observaţiile şi opoziţiile terţilor
    1. Observaţia
    2. Opoziţia
  5. Temeiurile de respingere a cererii de înregistrare a unui DMI
    1. Obiectul solicitat pentru protecţie nu este un DMI în sensul art. 6 alin. (1) din Lege
    2. DMI neprotejabile (excluse de la protecţie)
      1. DMI determinat exclusiv de o funcţie tehnică
      2. DMI conectat mecanic
      3. DMI care contravine ordinii publice sau bunelor moravuri
    3. DMI lipsite de noutate şi caracter individual
      1. Dezvăluirea unui DMI anterior
        1. Principii generale
        2. Acţiuni care nu sunt considerate divulgări/dezvăluiri ale DMI
        3. Materiale/surse acceptate în calitate de dezvăluiri
      2. Evaluarea noutăţii şi caracterului individual al DMI
        1. Caracteristicile aspectului exterior al DMI
        2. Principii generale de evaluare a noutăţii şi caracterului individual
      3. DMI lipsite de noutate
      4. DMI lipsite de caracter individual
        1. Utilizatorul avizat
        2. Impresia globală
        3. Gradul de liberate a autorului
    4. Un semn distinctiv protejat se utilizează într-un DMI, iar titularul are dreptul de a interzice utilizarea acestuia
    5. Un semn protejat se utilizează în DMI, iar solicitantul nu deţine dreptul de utilizare
    6. O opera protejată de dreptul de autor se utilizeaza neautorizat intr-un DMI
    7. Unul dintre elementele enumerate în art. 6 ter din Convenţia de la Paris se utilizează abuziv într-un DMI
      1. Stemele de stat
      2. Drapele de stat
      3. Emblemele de stat
      4. Semne, sigilii oficiale de control, de garanție şi de marcare
    8. Înregistrarea contravine altor acte normative, decât cele din domeniul proprietății intelectuale
  6. Emiterea hotărârii în urma examinării de fond, eliberarea certificatului DMI.
    1. Emiterea notificării/hotărârii în urma examinării de fond
      1. Emiterea notificării în urma examinării de fond
      2. Emiterea hotărârii în urma examinării de fond
      3. Contestarea hotărârii
    2. Înregistrarea și eliberarea certificatului DMI
      1. Achitarea taxei pentru eliberarea certificatului DMI
      2. Prezentarea permisiunii de folosire a denumirii oficiale sau istorice a statului în DMI
      3. Restabilirea în drepturi la eliberarea certificatului DMI
      4. Eliberarea certificatului DMI
  7. Procedura de reînnoire
    1. Durata protecţiei
    2. Notificarea privind expirarea înregistrării
    3. Termenul privind solicitarea reînnoirii înregistrării
      1. Termenul de 6 luni pentru reînnoire, înainte de expirare
      2. Termen suplimentar de 6 luni care urmează după expirare
    4. Condiţiile privind solicitarea reînnoirii înregistrării DMI
      1. Cerințele privind completarea cererii de reînnoire şi documentele necesare
      2. Taxele
    5. Efectuarea procedurii de reînnoire
      1. Competenţă
      2. Examinarea condițiilor de formă
        1. Respectarea termenelor
        2. Îndeplinirea condiţiilor de formă
      3. Modificări
      4. Hotărârea privind solicitarea de reînnoire
      5. Înscrierea în Registru şi eliberarea Certificatului de reînnoire
    6. Restabilirea în drepturi
    7. Data de la care produce efecte reînnoirea sau data expirării
  8. Procedura de depunere a cererii de înregistrare a DMI prin sistemul Aranjamentului de la Haga (cererea internaţională)
    1. Depunerea cererii internaţionale
      1. Cine poate depune cererea internaţională
      2. Modalităţi de depunere a cererii internaţionale
      3. Taxele achitate la depunerea cererii internaţionale
    2. Verificarea cererii de înregistrare internaţională
      1. Consultarea privind depunerea cererii de înregistrare internațională prin intermediul AGEPI
      2. Verificarea şi examinarea documentelor cererii internaţionale
      3. Corectarea erorilor
        1. Corectarea erorilor de către AGEPI
        2. Corectarea erorilor de către solicitant
    3. Expedierea cererii de înregistrare internaţională la Biroul Internaţional
      1. Electronic
      2. Prin poştă
      3. Informarea solicitantului

7. Procedura de reînnoire

7.4.1 Cerințele privind completarea cererii de reînnoire şi documentele necesare

Punctele 12, 45, 123 din Regulament

Cererea de reînnoire trebuie să fie completată prin dactilografiere pe un formular-tip, aprobat de către AGEPI (http://agepi.gov.md/ro/formulare/design), în limba de stat şi trebuie să conțină următoarele informații:

  • numele sau denumirea şi adresa titularului;
  • numele şi adresa reprezentantului, cu anexarea procurii, după caz;
  • adresa de corespondenţă;
  • numărul certificatului de înregistrare;
  • numărul şi data de depozit;
  • menţiunea privind solicitarea reînnoirii pentru toate DMI incluse în certificatul de înregistrare multiplu sau indicarea DMI pentru care se solicită reînnoirea, dacă nu se solicită reînnoirea pentru toate DMI;
  • semnătura titularului sau a reprezentantului.

Cererea de reînnoire şi documentele anexate la ea se depun la AGEPI în conformitate cu regulile generale referitoare la modul de transmitere a comunicărilor adresate AGEPI după cum urmează:

În cazul în care cererea de reînnoire şi documentele anexate la ea sunt depuse prin fax sau prin mijloace electronice (e-mail) acestea vor fi considerate depuse la data primirii faxului sau e-mailului, dacă, în termen de o lună de la această dată AGEPI primeşte originalul cererii prin poştă sau prin depunere directă la AGEPI, în caz contrar cererea se consideră depusă la data primirii originalului cererii.

Dacă cererea de reînnoire este depusă de către un reprezentat, care acționează în numele titularului, atunci la cerere este necesar de anexat şi procura de reprezentare (art. 31 alin. (6) din Lege, pct. 123 din Regulament) (Vezi Ghid 1.5.2, Procura).

Dacă DMI înregistrat pentru care se solicită reînnoirea conține denumirea oficială sau istorică a statului, este necesar de prezentat documentul care confirmă acordul organului competent privind utilizarea acesteia.

 
<< Sus >>