1.2 Atribuirea datei și numărului de depozit
Articolele 34, 42 din Lege
Punctele 62-68 din Regulament
AGEPI examinează cererea şi materialele anexate acesteia în scopul verificării corectitudinii întocmirii şi respectării cerinţelor de depunere, în termen de 2 luni de la data depunerii cererii, conform art. 42 din Lege.
Pentru atribuirea datei de depozit cererea trebuie să conţină obligatoriu următoarea informaţie:
- solicitarea înregistrării desenului sau modelului industrial;
- datele de identificare ale solicitantului;
- reprezentările grafice ale desenului sau modelului industrial, prezentând detaliat, în ansamblu aspectul exterior al produsului, care să poată fi reproduse.
Astfel, pentru atribuirea numărului și datei de depozit este necesar să fie prezentă cererea în care să fie indicate datele de identificare ale solicitantului și să fie prezente reprezentările grafice ale obiectului solicitat pentru protecție. Dacă una din aceste trei condiții nu este îndeplinită, AGEPI notifică solicitantului necesitatea remedierii acestor iregularități. Dacă iregularitățile sunt remediate în termen de 3 luni de la data depunerii cererii, data de depozit va fi data remedierii iregularităților.
În cazul în care cererea îndeplineşte condiţiile de acordare a datei de depozit, precum şi dacă au fost remediate de către solicitant iregularităţile menţionate, cererii i se atribuie data de depozit şi numărul de depozit. Datele referitoare la cerere se înscriu în Registrul cererilor de înregistrare a desenelor şi modelelor industriale. Un exemplar al formularului cererii, cu indicarea datei şi a numărului de depozit, se remite solicitantului drept confirmare a constituirii depozitului.
Dacă în termenul stabilit nu au fost remediate iregularităţile menţionate şi dacă solicitantul nu face un demers pentru prelungirea termenului, dar nu mai mult decât pentru 3 luni, cu achitarea taxei respective, cererea se consideră nedepusă, acest fapt fiind notificat solicitantului. Prelungirea termenului se solicită până la expirarea termenului prescris pentru executarea unui act de procedură.
Dacă în cadrul examinării se constată că formularul cererii depuse nu este semnat, AGEPI trimite solicitantului 2 exemplare, pe care acesta urmează să le prezinte semnate în termen de 2 luni de la data de depunere. În cazul respectării acestei condiţii data de depunere a cererii rămâne în vigoare. În caz contrar, cererea se consideră nedepusă.
În cadrul verificării respectării în cerere a condiţiilor necesare acordării unei date de depozit se verifică dacă au fost achitate taxele de depunere și publicare. De asemenea, se verifică dacă taxa este achitată în cuantumul stabilit pentru numărul de desene și modele solicitate, inclusiv cuantumul scutirilor de care beneficiază solicitantul. În caz că taxele nu sunt achitate, solicitantului i se notifică necesitatea achitării acestora. Taxa este indicată în notificare în cuantum deplin, fără a fi calculată suma scutirilor. În cazul în care taxa nu este achitată deplin, acest fapt este notificat solicitantului cu specificarea taxei calculate ținând cont de scutiri. Taxa de depunere trebuie să fie achitată în termen de 2 luni de la depunere, termenul nu poate fi prelungit. Taxa de publicare poate fi achitată în termen de 2 luni de la data recepționării notificării cu posibilitatea prelungirii. Dacă în termenul stabilit nu au fost achitate taxele cererea se consideră retrasă, acest fapt fiind notificat solicitantului.
Dacă este acordat numărul, data de depozit și este achitată taxa de depunere, se inițiază procedura de verificare a respectării celorlalte condiţii pentru depunerea cererii.
<< | Sus | >> |