Concursul „MARCA COMERCIALA A ANULUI- 2010”

12/10/2010

Concursul este desfasurat cu scopul de a promova practicile de succes in domeniul marketingului si al brandingului constituind o testare a competitivitatii produselor si serviciilor moldovenesti, in baza unei evaluari a marcilor comerciale, efectuate de catre un juriu profesionist, precum si de catre consumatorii din Republica Moldova.

La concurs se admit doar marcile comerciale autohtone sau straine care, la momentul depunerii cererii de participare, sunt inregistrate la AGEPI sau pe cale internationala, si sunt valabile pe teritoriul Republicii Moldova.

Nominalizarile pentru editia 2010:

1. Conform criteriilor de consum:

- nominalizarea „APRECIEREA CONSUMATORILOR"

2. Conform criteriilor de profesionalism:

- nominalizarea „DEBUTUL ANULUI"

- marca comerciala „EXPORT"

- marca comerciala „INTER"

- marca comerciala „PROFI"

- nominalizarea „MARCA COMERCIALA RESPONSABILA SOCIAL".

O noutatea a editiei a VIII-a a concursului este includerea in Regulamentul Concursului a nominalizari „Rebranding", conform criteriilor de profesionalism. La noua nominalizare vor concura marci care si-au schimbat componentele lor individuale, precum numele, logo-ul, elementele de identitate vizuala, cu scopul de a spori loialitatea clientilor, unicitatea marcii etc. (pentru detalii: http://www.chamber.md/index.php?id=85).

Cererile de participare vor fi receptionatepana la 20 decembrie 2010.

Ceremonia oficiala de premiere a invingatorilor celei de-a VIII-a editii a concursului va avea loc la data de 4 februarie 2011, in cadrul expozitiei nationale anuale "Fabricat in Moldova".

Regulamentul concursului, setul de documente, componenta comitetului organizatoric, precum si alte informatii utile pot fi gasite pe www.marca.chamber.md.

****

Concursul „Marca comerciala a anului" a fost initiat de Camera de Comert si Industrie a Moldovei in anul 2003. La concurs pot participa intreprinderi si organizatii cu diverse forme de proprietate, persoane juridice inregistrate in Republica Moldova ce produc bunuri materiale si/sau presteaza servicii pe teritoriul tarii. Participantii vor prezenta marci pentru intreaga gama de produse sau servicii de pe piata autohtona, precum si combinatii ale acestora.

Concursul contribuie la evidentierea liderilor pe piata autohtona, la analiza si preluarea experientei reusite de elaborare si promovare a marcilor comerciale de succes, la monitorizarea dinamicii preferintelor consumatorilor etc.

In mod traditional, organizatorii concursului vor edita catalogul „Marcile comerciale de succes din Republica Moldova”, editia anului 2010. Aceasta publicatie are scopul de a promova marcile comerciale, fiind distribuita institutiilor de stat, organizatiilor si intreprinderilor, camerelor de comert si industrie de peste hotare, misiunilor diplomatice acreditate in tara noastra etc.